söndag 1 februari 2009

On my way to Sweden, jihuuuuuuuu!

Det har inlagget skrev jag igar, men hann inte skicka in det forran jag skulle kliva pa planet, sa jag lagger in det idag istallet. Sa ga tillbaka en dag, dvs sondag. Here it comes...
Sitter nu pa Bradley International airport i Hartford, CT. Solen skiner ute och det ett par plusgrader. Maken akte ivag med minstingen till slalombacken och tonarstjejen stannade hemma och pluggade infor morgondagens prov. Hann inte med att ga ut idag utan sprang och yrade i huset, stryka, packa, duscha, raka benen. RAKA BENEN???? Varfor da. Jo ibland ar man ju sa himla fanig. I sakerhetskontrollen har i USA ska man ju ta av sig skorna. Vet inte riktigt vad man skulle kunna gomma i ett par skor/stovlar. En yxa kanske? Ett automatvapen?
Tillbaka till mina rakade ben. Nar jag star i kon till sakerhetskontrollen borjar den svettiga proceduren med att plocka fram allt, den lilla plastpasen, som ser ut som om den ska spricka vilken sekund som helst, telefonen, laptopen. jackan, kavajen och sedan skorna/stovlarna! Nu rakar jag ha stovlar pa mig oftast och nar de ska tas av sa drar jag ju upp byxbenen for att komma at dragkedjan. Det ar da det hander! En skymt av mina orakade ben! Kan se personalens blickar ner mot mina ben och de tankar som borjar snurra i huvudet pa dem. Sag ni? Hon dar med de orakade benen! Stackars man som ar gift med en som ser ut att ha ramlat ner fran tradet ganska nyligen...Det far inte handa OCH DARFOR RAKAR JAG BENEN!

Varfor ska min lilla plastpase vara sa full ar pga att jag vagrar checka in vaskor. De ganger jag HAR gjort det sa rakar de alltid komma nagon annanstans an dit jag ska. Typ Katmandu eller liknande. Jag har inte tid att springa och handla nar jag kommer fram och tar saledes inte den risken. For imorgon ska jag traffa min nya chef. Ett par timmar efter att jag landat. Hur smart planerat ar det sa sag? Men det dar ar ju sa typiskt mig. TRYCK in sa mycket du kan pa kort tid. Jaaaa, det gaaaar sa bra sa!

Den har resan ar alltsa ingen pleasure utan bara business. Jag hoppas att jag far nagon timme over till att handla lite. Bestallningslistan hemifran ar lang.

Nar jag sitter har med min sallad och en kall och god ol, sa saknar jag mina flickor redan :(

Och maken ocksa, saklart. Och hunden. Och min sang. Och mina tofflor.

Ibland maste man offra sig.


Mina underbara dottrar


Det sista maste TRYCKAS ner!

Ha en underbar vecka :)

2 kommentarer:

Petchie75 sa...

Ha ha, jag gillar din förklaring till varför du var tvungen att raka benen! Speciellt som jag själv insåg imorse att jag börjar bli riktigt lurvig om benen efter 1½ vecka i Sverige - vet inte om jag kanske behöver lite extra vinterpäls efter ett år i Karibien men det får nog ändå bli rakning imorgon ;-)

Taina sa...

Petra:
Imorgon aker jag tillbaka till Simsbury, CT och till min stora fasa upptackte att de dar sma forbannade haren har borjat vaxa ut! Redan!!!! Och jag har ingen rakhyvel med mig. Nu galler det att smyyyyyga med upprullning av byxbeben...