torsdag 12 februari 2009

Städning, Valentine och Sverigebesök

Sitter här med en Starbucks Latte. Har precis lämnat Minstingen på dagis och ibland passar jag på att svänga in på den lokala Starbucks, precis som många amerikanare gör, och unnar mig en god Latte, helst en skinny. Men sedan blir det full rulle HELA dagen!

Först ska jag jobba, jobba, jobba, sedan städa, städa, städa och sedan hjälpa Minstingen med resterande valentine´s kort. Men sedan börjar väntan (smile). Väntan på en av mina bästa väninnor sedan 27 år tillbaka. I-M kommer imorgon, JIPPPPPIIIIIII!! Nu vet jag inte om det hinner bli så mycket väntan, för det känns som om jag skulle ha börjat röja NÅGOT tidigare för att kunna städa överhuvudtaget. Torsdagar har blivit liksom vår städdag. Jag tycker INTE om att städa på helgerna. Det dumma i kråksången är att ALLT tycks skjutas upp till torsdagen, typ det där plockar jag undan på städdagen och så får vi ägna FÖRST åt att röja och SEDAN städa. Rent och snyggt ska det i alla fall bli. Tänker dock inte byta gardiner, vilket jag hade tänkt göra. Gardiner?????? Ja jag har faktiskt "julgardiner" kvar i Minstingens rum, hm. Nåja, brukar jag tänka, vi har i alla fall gardiner.

När Minstingen kommer hem idag så måste vi fortsätta med Valentine´s Cards. Vi har redan lyckats göra 20 stycken, som hon fick ta med sig till Kindergarten idag. De ska nämligen ha party i eftermiddag. Sista timmen. Hahaha, men det räcker nog om man tänker på 21 stycken 5-åringar som intar lite extra socker en eftermiddag! KAOS! En timme blir bra det. Så ikväll måste vi fixa resten av korten, dvs till dagis. Sedan ska det göras iordning ett par extra gull-gull väskor med diverse småplock till grannbarnen, som hon leker med. Jag har köpt det mesta på Wal Mart. Där finns ALLT. Det saknas bara riktiga bilar.

Min väninna kommer alltså imorgon, fredag. Hon flyger till Newark och tar sedan tåget till Hartford, där jag hämtar upp henne. Just nu befinner hon sig i Ottawa på en affärsresa och passar då på att stanna lite längre och besöka mig. Så HIMLA kul. Vi ses ca 2 ggr per år och har lika roligt jämt.

På kvällen ska vi på gymmet och Groova. Därefter blir det utgång i Hartford och Maken ska givetvis följa med. Någon måste ju köra, haha! Tonårsdottern blir barnvakt åt Minstingen. Så allt är noga planerat. Lördagen kommer att ägnas åt shopping, pladder och något glas vin i ett stort köpcentra, Westfarms Mall, och mot kvällningen blir det en god middag med ytterligare några vänner.

Nä nu väntar jobb, jobb, tralalalaaaaaa. Men först måste jag ju ladda ner en bild på Minstingen när hon var hos tandläkaren. Solglasögon? Det har de på småbarnen, i alla fall här, så de inte blir bländade av ljuset!

Minstingen på tandläkarbesök och inga hål!

2 kommentarer:

Peter sa...

Klart cool lillasyster. Det ser ut som hon är redo för playan mer än för tandläkaren...

Taina sa...

Peter:
Javisst gör hon! Efter besöket skulle hon ha solglasögon på sig hemma hela kvällen.