tisdag 3 februari 2009

Ganska nojd med forsta dagen...

Sov riktigt bra och vaknade utvilad 5.30 imorse. Kunde gora mig iordning utan att stressa omkring med barn och hund runt fotterna. At en god hotell frukost. Gick till Scandinavium sparvagnshallplats. Temperaturen strax under noll.

Jag hade bestamt traff med kollegorna vid foretagets reception. Men alltid ska det vara nagon som missuppfattar det och ringer fran HOTELLETS LOBBY och funderar nar vi andra ska komma! Vad gooooor man? Ah, tankte jag, vi drar igang och personen ifraga fick helt enkelt komma senare.

Borjade med att stalla den traditionella fragan om vad de hade for forvantningar pa denna work shop. Det ar en som tittar pa mig med ett uttryck som jag tolkar som, "Ha, fa se vad hon har att komma med da, jag ska nog sticka hal i den har processen!" Han borjade med att saga "Jag hoppas du kan ge mig ett enda argument for vilka fordelar detta system ska ge min enhet." Det har skrammer inte ivag mig pa nagot satt. Men det skrammer mig att vi fortfarande hittar den har attityden i ett foretag som jag annars uppskattar valdigt mycket. Mycket av formiddagen slangde han ur sig kommentarer om nar kommer svaret, varfor kan vi inte gora som vi alltid har gjort, vilka resurser far vi. Sa dar holl han pa. Bra, tankte jag. Jag gillar utmaningar men det finns en grans och da borjade jag bolla tillbaka och fraga om forslag pa HUR vi ska gora istallet. Fick jag nagot svar? Nej.

Eftermiddagen blev skapligt effektiv. Hade ett par italienare som garna pratade bort en del tid men till slut fick vi bukt med det ocksa. Det AR en utmaning att sitta tillsammans i en grupp av manniskor fran olika kulturer och olika engelskakunskaper.

Vi avslutade med en middag pa Hard Rock Cafe.

Sammanfattningsvis. Jag ar nojd. Ny dag och nya utmaningar imorgon!

Nu ar det dags att sussa. Godnatt!

Inga kommentarer: