onsdag 18 februari 2009

Förberedelser och kycklingsoppa

En glad Minsting som just fått smaka en god kycklingsoppa
och imorgon bär det iväg till Okemo, Vermont!

Imorgon bitti bär det iväg. Just nu pågår packning för fulla muggar. Maken ringde nyss och det är SÅÅÅÅÅÅ mycket att göra på jobbet. Har jag hört det förr? Hahaha. Bad honom köra försiktigt eftersom det har börjat snöa rejält och det är visst glashalt och en del olyckor på vägen. Inte så konstigt. Att det blir olyckor så fort det dimper ner snö. De har ju nästan aldrig vinterdäck och i Connecticut får vi snö. Varje år. Så det kan ju inte vara någon nyhet precis. Daah!

Tonårsdottern har packat klart säger hon. Kikade in nyss och hon ligger och sover "middag" klockan halv sju på kvällen. Det var visst en jobbig dag i NYC. Och vet ni vad hon handlade. Något som jag tycker hon hade tillräckligt många av. EN TILL VÄSKA! Tur att temat om det är över. Jag orkar inte räkna dem igen.

Minstingen packar i sin lilla Kittyresväska. Där i ska BARA leksaker vara, säger hon. Och pennor och pysselböcker. För när skidåkningen är över och vi sitter i vårt lilla rum vid Okemo då passar det utmärkt med en 5-åring som ägnar sig åt pyssel, tonårsdottern sitter troligtvis vid datorn och facebokar och maken och jag ska avnjuta varsitt glas vin. Eller två.

Har hunnit med att springa idag trots snöfallet. Ganska mysigt, men jag måste veta säkert att det inte är is under, så det blev längs vägar som jag känner till. Sprang förresten förbi ett hus som min make vill att vi ska titta på och eventuellt köpa. Nååååå vi får se hur det går med det.

Kycklingsoppa till middag. Tipset kom från Annika och jag säger bara TACK! Den blev supergod om jag får säga det själv. Fick improvisera lite och hade faktiskt i lite kycklingfond som jag hade med mig från Sverige sist. Mums mums.

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Kör försiktigt!!!
Och ha det supermysigt nu! Rå om varandra och myyyys!
kramar!

Taina sa...

Saltis:
Det ska vi. Eller rättare sagt det ska HAN, för det blir nog Maken som kör. Vi ska verkligen försöka mysa och bara få vara tillsammans så här är ju så härligt.
Kramar tillbaka ;)

Annika sa...

Mi LORD!!!
VAD glad jag blir!!!
VAD kul att soppan blev lyckad!! Jag ska tala om det för Ingrid! Skicka en länk till din blogg så att hon kan se själv. SKITKUL!!
OCH, have a GRAND time!! jag är ruggigt avis. Vermont är en stat jag aldrig varit i, men jag vill DIT!!!
NJUT! HA KUL!!
OCH ta en massa bilder!!!!
Jättekram!!!

Taina sa...

Vi kom upp idag och skidåkningen har varit riktigt bra. Jag har lyckats ta mig både upp och ner i backen och det är riktigt njutbart. Nu har vi avnjutit en god middag med pasta och italienska köttbullar i tomatsås och parmesan. Sitter här med ett glas vin och tycker bara AAAAAAAHHHH it´s nice!
Kraaaaaam

anna of sweden sa...

Låter härligt!
Njut!

Taina sa...

Anna:
Thanks. Har INGET att klaga på. Såååå underbart och flickorna njuter.