torsdag 21 maj 2009

Bråttom, bråttom

Är det verkligen 24 timmar varje dygn? Eller varierar jag så mycket i effektivitet? Okej, det ÄR mer saker att göra vissa dagar. Och vem beror det på, jo MOI

Till helgen blir det ju Washington DC. Meningen var att åka på fredag vid lunch. Med bil. Bra Maken, tänkte jag.  Det tar ju bara 5 timmar och 53 minuter enligt GPSen. Det hade han kollat. MEN NU ÄR VI INTE DE ENDA SOM KÖR BIL. Sa jag lite försynt till Maken. Så dessa 5 timmar och 53 minuter kan bli lååååånga timmar/minutrar. 

Från första planen har vi nu gått till att åka redan ikväll, torsdag. Låter bra, tycker jag. Maken berättar då att "Då åker vi när jag kommer från jobbet idag" och så drar han. Vänta nu. Är inte detta ganska typiskt. Vad ska vi ha med oss då? Ett par extra kalsonger och en tandborste i bakfickan eller? Barnen ska med men det kanske han hade glömt. Tonårsdottern packar själv men Minstingen behöver lite hjälp för annars blir det bara prinsessklänningar, tiaror och klackskor. 

När vi åker iväg så brukar det finnas en del att tänka på, så som tidningen som ligger utslängd på uppfarten, vem ska ta hand om den, posten ska plockas in, hunden ska iväg med allt vad han ska ha med sig och till slut packning och en preliminär plan vad vi ska göra.  Min hjärna snurrar på högvarv. Makens har har stannat av. Hans är på semester. Jag kan erkänna en sak dock och det är de gånger han är med i packnings- eller planeringsproceduren, hör jag mig själv "Nej men det kan hon väl inte ha med sig" eller "Jamen hur ska vi hinna med det". Så då undrar jag bara varför tänker han inte som jag?

De senaste dagarna har varit tisdagar från morgon till kväll. Det går i ett sprut!  Så även denna dag. Verkar det som.

Nu ska jag bara se till följande idag:

Jobba,
Lämna hunden på internat,
Hämta Tonårsdottern, som är och sjunger på ett ålderdomshem
Hämta Minstingen som ska på simträning
Sitta och le på simträningen och ropa "Good gööööörl"
Hem och packa
Vattna blommor
Kolla med grannen om de kan ta in tidningen
Lägga en lapp i postlådan åt brevbäraren och be om att posten fryses ett par dagar
Handla
Sätta mig i bilen och njuta

Det är lugnt. Allt under kontroll. Och något bloggande blir det inte på några dagar nu, så Fredagstemat hoppar jag över denna gång.

Koppla av Taina. Koppla av.

13 kommentarer:

alegni sa...

du är verkligen i behov av lite semester, taina!
vilken tur att våra gubbar har effektiva kvinnor som du o jag som kan tänka o agera för flera personer samtidigt!
ha det riktigt gott på resan o kör försiktigt!
tack för komplimangen :)
kram!

Annika sa...

Ja, det kan nog bli trafik med tanke på långhelgen, både när ni ska hit och hem!
Bäst att ha det med i beräkningen.
Var ska ni bo? Vilket hotell?
PUST, din dag är KNÖKFULL!!!
det blir nog skönt att sätta sig i bilen och dra iväg (trafikstockning eller inte).
Du får gärna skicka ditt mobilnummer så kan vi höras per sms i helgen.
Lycklig resa och välkomna till WASHINGTON!
KRAAM!!

Caroline sa...

"Frys" posten pa natet istallet...kanske gor det lattare for dig??
Ha en trevlig helg!

Klara sa...

Du är värd en semester!

mammigranten sa...

ja visst tänker män och kvinnor olika!

Hoppas verkligen ni får det riktigt härligt!

Kramar

thebromanders sa...

Det blir härligt med lite semester:D
Kul att åka bort lite! Men det ÄR ett sjå att komma iväg!!

underytanjag sa...

Hahaha. Visst är det typiskt det där eller? Som när vi skulle till Gbg, "vi åker direkt jag kommer hem.." JUST det. Då ska jag bara ha packat allt och stå med tre nöjda påklädda barn i hallen eller?! Man kan ju hålla sig för skratt när man är realist och lever med en tidsoptimist. Hoppas ni får en härlig helg! Kram!

Marianne sa...

Om du är pre-reseorganisatör så kan du låta maken ta hand om allt under resan. Och koppla av. Det tycker jag låter som en bra plan.

Hoppas du har det toppenskönt!
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Du kanske borde läsa Gunilla Bergenstens bok "Familjens projektledare säger upp sig"?! ;)

Emmama sa...

Och nu är det TILL RÅGA PÅ ALLT en riktig tisdag! Jag ska tänka på dig! ;) Kram!

thebromanders sa...

Men du!! Har du läst ryktena att Adam kanske ska teama upp med Queen??? Jag tänkte direkt, när han o Kris sjöng med dem i finalen, att han skulle passa PERFEKT! Och verkade det inte som bassisten verkade VÄLDIGT imponerad av just Adam???)

Taina sa...

Inger;
Hahahaha! Effektiva kvinnor var det ja! Resan gick bra och nu är jag utvilad...tror jag.
Kramen

Annika:
Synd att vi inte hann träffas, men det blir fler ggr. I promise!
Kram!!!!

Caroline:
Tack för tipset. Visste inte att man kunde göra det. Annars brukar vår mailman bara hålla posten i sin bil och när vi kommer hem ringer han på dörren och lämnar över posten!

Klara:
Tack SNÄLLA du!

mammigranten;
Det är till och med bevisat!
Kramen

Mz.olsson:
Usch ja, jag gillar inte "förarbetet". Vill liksom trolla med fingrarna och vara på väg utan en massa göromål...

underytanjag:
Jag tror de flesta männen är beredda att hoppa in i bilen och TROR att alla och allt bara kommer dit av sig själv...upps, nu kanske jag sticker ut hakan fööööör mycket?
Kram!

Anna, Fair and True:
Underbar titel! DEN behöver jag! Ständiga projektledaren!
Kram

Marianne:
BRA plan! :D
Kram

Taina sa...

Emmama:
Tisdagar! Jag är laddad till 100!!!!!!!
Kram:

Mz.olsson:
JAAAAAAAAA, jag hörde det! Cooooooolt. Kris, vad har HAN fått för erbjudanden då? Sjunga i ett flickband? HA!