torsdag 23 februari 2012

Tack snälla ni!

Oj så många gratulationer det blev igår! Tusen tack till er alla som grattade här, på fejjan, email, telefon eller IRL. Trodde nästan jag hade räknat fel och att det var något annat än 49 jag fyllde. Fick nästan panik och funderade på om jag skulle ha haft en stor fest igår? Men tittade både i passet och körkortet samt almanackan och såg att allt stämde. Phew!

Morgonen började med att jag låg och vred mig en stund, hostade lite högt och kikade med ena ögat om det var något på gång. Jonas, som i vanliga fall är uppe före tuppen, sov som en stock. Hostade mer och höll på att svälja halsmandlarna. Efter en stund vaknade han och jag blundade snabbt. Yes! Hörde hans steg i trappan och snart var han uppe igen med en bricka med kaffe, tänt ljus och paket. Blev som ett barn och lekte yrvaken trots att jag var superpigg. Har jag sagt att jag varit med i en lokalrevy?

Det blev en klocka! Och sedan blev dagen så bra, så bra! Under lunchen blev jag hämtad av en väninna och jag fick en härlig tjejlunch med mat och en massa babbel. På kvällen blev det utgång med familjen till West Hartford där servitörerna sjöng "Happy Birthday Tjana" och sedan avslutade vi med lite bubbel. What a day!

När man fyller år får man äta lite onyttigt. Tycker i alla fall jag! Cheesecake. Mums!

Här ska det poseras igen. Och revysmilet sitter som ett smäck.

Liisa hade dagen till ära målat läpparna SÅ röda! Machade min blus.

Jag vet, jag är urusel på att ta bra matbilder, men var glad att ni fick se det innan vi hade rört om alltför mycket.

Mor och dotter och så alla små teckningar Liisa producerat under middagen.

Kunde inte låta bli att skratta när personalen kom in med denna lilla skapelse då de fick höra (av Liisa förstås) att det var min födelsedag. De sjöng högt och såg så stolta ut!

Mmm, flaskan med bubbel öppnad.

Och så dricker vi ur våra läckra Bertil Vallien glas. Ja JAG VET! Diskfläckar på glasen. Ytterligare ett uruselt foto, men vem har tid och lust och stå och flåsa i glasen och putsa som en idiot för ett litet foto. Det är bubblet som ska vara i fokus här.

Ok, vardag igen. Nu står jag inte i centrum längre så ut ur bubblan nu Taina och JOBBA!

8 kommentarer:

Annika sa...

Jädrar i gatan vad snygg du är, Taina!!
49 becomes YOU!!
Snyggo!!

Glad att du hade KUL igår!
OCH klart man får äta onyttigt på sin DAG!!
YOU BET!!

Kramar och tack för fin bildbomb!!

Grekland nu sa...

Hahaha, känner igen det där med att leka yrvaken, sånt är jag också en fena på...

Katarina sa...

Tricket fungerade ju riktigt bra. Vad fin du är.. Kram

Charlie sa ... sa...

Wow, vilken bra födelsedag!!
Härligt Taina.

Och jag måste säga...ditt leende, I love it. Går inte att motstå.

Kramkram!

Melting Pot sa...

Nu blir jag verkligen lite bedrövad över att jag MISSADE din födelsedag! SORRY. SORRY. SORRY. Var inte ens inne på FB på datorn igår utan bara i telefonen nån enstaka gång och där får jag inga födelsedagspåminnelser.....Fick ju äntligen nät hemma igår så jag ägnade timmar åt alla eländiga uppdateringar som låg på dator telefon....

Hur som helst: MÅNGA GRATTISKRAMAR i efterskott och jag hoppas du hade en fabulous dag!!
En extra varm kram från lille Dracula!!

Saltistjejen sa...

Haha Taina, inte tor jag det var diskfläckar i glasen inte!? Det var såklart Champagnebubblorna som "stänkt" lite sådär som just Champagnebullbor GÖR! :-)
Härlig dag du fick!!!!
KRAM!!!!

Desiree sa...

Vilken underbar dag Taina. Precis så ska en födelsedag firas. Klart man får äta vad man vill på sin egen födelsedag. Så glad att du fick en riktigt fin dag.
Kram!

anna of sweden sa...

Snygging! Och efterkottsgrattis!