tisdag 21 februari 2012

På vår gata

Helgens väder har ju varit allt annat än vinterväder. SÅ varmt för årstiden att jag mår illa. JAAA, det gör jag. Visst, jag kan springa ute utan broddar. Jag kan springa i skogen utan problem. Men det är faktiskt februari och jag vill ha snö och kallt! Nu och inte i april. Please.

Igår tog jag en långpromenad med den fyrbenta. Dino alltså. Han är urusel på att gå i koppel och det är ett under att axeln inte åkte ur led som han drar och rycker och tvärnitar ibland. Det mest hotfulla är ballonger som knutits fast på brevlådor och andra ting, som lagts/ställts vid tomtgränser. Han blir som paralyserad och jag får locka honom eller gå en tiomila omväg! Fånigt? Jag vet!

Min promenad hade ett syfte. Ville spana in den "nya gatan". Huset som vi eventuellt ska köpa om allt går bra, ligger på en annan gata men är granne med vår nuvarande gata. Gick omkring, fram och tillbaka, för att känna av atmosfären. Häng med!

Vår nuvarande gata.

Nya gatan.

Typiskt Colonial house.


En del gillar att sticka ut.



DÄR ser ni "vårt" hus.


Smygfotar huset från andra hållet också.

Det här huset var en av kandidaterna men föll på läget. Vem fan vill bo mitt i skogen?

Annan stil, Cape Cod style.

Typiskt amerikanskt villaområde. Inte bara hus utan stora uppfarter så alla bilarna får plats.

That's all folks. Nu väntar arbetet!

5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Ser hur fint ut som helst Taina. Connecticut is lovely! Country life.

Snart hoppas jag ni flyttar in!!!!

Kramkram

Desiree sa...

Vad kul att få se bilder från din nya gata. De flesta husen ser ut att gå i samma stil. Gillar dessa klassiska colonial husen. Alla verkar ha den där extra tillbyggnaden så det är alltså del av stilen antar jag. I vårt område i Alabama var det en salig blandning av olika stilar. Det var i för sig kul med den stora variationen.

Håller tummarna för att ni snart få flytta in och att allt går enligt planerna.

Kram!

Saltistjejen sa...

Haha TUR du ahr Dino som "förkläde" när du ska spionera.... ;-)
Gillar nya gatan. Den ser hima fin ut.

Seadn håller jag med dig om att jag längtar vinter. VISST jag ska inte stikca under stol med att mildväder är ENKLARE. Ingen mössa elller vantar på E till exempel....!!!!!! Som du såg på mina bilder från gårdagen.... ;-) ;-) ;-) Men jag saknar snön. Hade gärna haft rejäl vinter nu någon månad och SEDAN kunde våren ha fått komma. I slutet av mars eller så.
Jaja, vädret kan man inget göra åt så jag ska försöka sluta klaga. :-)
Stor KRAM!

Camilla sa...

Det ser ju jättefint ut. Hoppas att allt går bra. Jag håller tummarna:)
Och du, det är inte bara små fyrbeningar som tycker att vissa saker är hyperläskiga. Stora (hästar) kan bli helnerviga för saker som man inte ens fattar vad det är. Pållen drog omkull mig i somras pga ett bord som var flyttat. Ja, vad säger man?

Kram

HeLena sa...

Åh! Så fint! Jag håller alla tummar och tår på att allt går i lås. Skönt att du kan ta med Dino på "spionageprommis" det är nyttigt att känna in sig. Även om det inte är långt.
Vädret är helt upp åt väggarna, här har det regnat idag och minusgrader väntas till natten. Imorgon blir det glatt på isgatan...
Kramar!