torsdag 2 februari 2012

Nu har nog öronen ramlat av

Stackars Frankie Boy. Ni vet inspektören. Jag var ju inte klok igår då huset skulle inspekteras. Så fort jag såg honom rusade jag fram och började slänga med termer som jag knappt visste vad de betydde. Men det lät bra, tyckte jag. Själv ville Frankie Boy "Let me get settled first" och jag funderade givetvis vad han menade med det. Nyfiken som jag var, sprang jag efter och flåsade honom i nacken. Den, nacken alltså, måste ha varit ganska kladdig efter dagens inspektion.

Vi började med att gå igenom standarder. Ni läste rätt! Det var delstatens standarder med en massa lagtext och om det var meningen att jag skulle begripa allt det där, har jag ingen aning om. Jag drog på ett Elvis-flin, då ena mungipan går upp och ena ögonbrynet förvandlas till en upp-och-nedvänt V. Ungefär som "Piece of cake, Frankie Boy". Innerst inne snurrade tusen frågetecken kring frågor som jag inte ens visste hur de skulle framföras. Jag begrep absolut ingenting. Men vad gjorde jag? Jo jag skrev på och sa bara "Let's get started", typ.

Efter en stund kom en kille till, John. Då blev det svårt för mig. Vem fan skulle jag nu hänga efter? Mäklaren sprang efter mig och babblade, jag försökte klona mig själv och grabbarna tror jag medvetet gömde sig för mig hela tiden. När Frankie skulle upp på vinden så sa mäklaren att dit behövde jag inte följa med! HA! Mig lurar de inte, för jag krånglade mig in i alla utrymmen och där kröp jag omkring med Frankie Boy på alla fyra och det såg nog mer ut som en pardans mellan två könsmogna schimpanser.

Vi sprang i alla fall upp och ned mellan våningarna, drog på kranar, spolade toaletter, kollade efter eventuella läckage, spanade in flagnad färg, stod på alla fyra och kikade under altan, drog i räcken, öppnade och stängde dörrar, inspekterade uttag, släckte och tände lampor, knuffade i bjälkar, stoppade in huvudet i öppna spisen osv. Phew! Det var ju som ett rejält kardiopass! 625 dollar fattigare och med ett kvitto i handen drog jag hem för att ringa till Jonas och berätta om hur det hade gått. Det kom några osammanhängande fraser och Jonas sa bara att "Vi läser rapporten när den kommer på fredag så blir det nog bra".

Mitt i inspektionen fick jag dessutom ett telefonsamtal från hunddagiset och de ville bara tala om att Dino var arg. Euh? Han brukar ju aldrig vara arg så jag ringde givetvis upp och frågade Nicole vad som hade hänt. Hon lät förvånad när jag frågade "What happened? Why is he MAD?" Varpå Nicole säger "Oh no Taina, I said he is MATTED"! Så hem kom en nakenhund istället...

Nä nu ska jag dra igång dagens första web ex möte...Ha det!

6 kommentarer:

Annika sa...

HAHA, jag kan se dig studsa som en guttaperkaboll mellan inspektör, mäklare och John :-)
Jag ser dig studsa runt i huset och babbla ;-) OCH kolla och peta och skruva...
Fniss..
Nu är det gjort iaf. Antar att det gick bra, eller? De brukar ju säga om det ser fel.
Och ja, det tar tid och det är ingående, men det är ju rätt bra.
När marknaden var som hetast, i mitten av 00-talet, hände det att folk helt frångick inspektionerna, till säljarnas stora glädje. Men akta dig vad de kunde få sota för det sen, många hoppade i galen tunna då.
Tack för morgonens fniss!!!
KRAMAR!!!

Desiree sa...

Skönt att det gick bra med inspektionen. Ja det lät som du minsann fick dig ett rejält kardiopass genom allt spring hit och dit, upp och ner. Även om det kostar en bra slant med inspektionen så är det ju så värt pengarna. Om inte annat så känner man sig betydligt tryggare och lugnare.
Kramar!

Fourmum sa...

Åh så gärna jag hade velat vara med och se detta ;) Kram!

Saltistjejen sa...

Hahaha! Ingen film på Yuotube då? med dig och Frankieboy dansandes på alla fyra på vinden?!?! ;-) DET hade varit kul att se. Hoppas nu att ni kan utröna saker ni undrar över i den där rapporten. TILLSAMMANS. Då när Jonas kommer hem igen. :-)
Å stort Lycka Till i den här cirkusen!!!
KRAM!

Camilla sa...

Hahaha, jag hade gärna velat vara en liten fluga på väggen där och sett dig rusa runt som en tok. Särskilt den delen då ni kravlade runt på vinden.

Har du fått en nakenhund? Hur gick det till?

Kram

Ingmarie sa...

Skulle inte förvåna mig ett skvatt om du får ett erbjudande om anställning som i-n-s-p-e-k-t-ö-r. :-)
Spännande!!!!