tisdag 16 augusti 2011

Spongebob

Har Taina inget att göra eller skriva om, så hon måste hitta på något om tvättsvampar? torftigt har mitt liv inte blivit utan det här handlar givetvis om Spongebob Squarepants-figuren! Liisas stora, stora favorit och det har han varit ett bra tag nu. Jag tyckte ett tag att hon skulle växa ifrån denna märkliga figur. En tvättsvamp i bajsbruna byxor och en löjligt kort slips. Men så satte jag mig ner för att lyssna på programmet han medverkar i och oj vad jag skrattade! Ja jag är kanske lättroad men det var verkligen underfundiga skämt och nu vet jag var Liisa hämtat en del av sina skämt från.

Se vad vi gjorde igårkväll:

Här sitter Liisa och syr...

...liksom sin mor som inte är speciellt duktig på handarbete (men hon försöker i alla fall).

Kolla resultatet!

Spongebob Squarepants!

Och hans husdjur (?) Gary the snail!

That's all for today folks. Nu har det i alla fall slutat regna...

3 kommentarer:

Loppan flyttar västerut... sa...

Hihi, söta ni är! Jag älskar spongebob o Patrik o Bläckvart, iaf en stund. Sen får ljudet mej att få krypningar. Måste dom ha så skrikiga röster o lustiga ljud för sig? Men roligt är det hur som helst.
Kram till er pysselfior

Desiree sa...

Inte speciellt duktiga, nä där har ni helt fel. Ni är ju superduktiga. De blev ju jättefina Sponge Bob och hans snigel. Vilken pysselkväll.
Kram!

Camilla sa...

De blev ju jättefina! Kanske skulle du starta produktion där vid köksbordet?;)

Kram