onsdag 17 augusti 2011

Det här med att kunna planera

Var är planeringsgenen? Ordningssinnet? Två veckors semester ska väl inte kunna orsaka så mycket skada i hjärnan??? Jag brukar älska att ha många järn i elden, men när dessa saker blir av så olika karaktär och elden ser mer ut som den största skogsbranden du kan tänka dig, så börjar det tära på mig.

Imorgon ska flyttfirman göra ett nytt försök med att packa och skicka Bellas saker till Sverige. Jag har ju gått igenom denna aktivitet när vi flyttade hit och då var det ett helt hushåll. Trodde det skulle vara piece of cake med bara Bellas saker. Hahahahahaha! Det är listor och dokument, underskrifter och kopior, som ska skickas till både kreti och pleti. Du ska inte tro att du kan scanna och emaila allt utan det ska gå med vanlig post! Kanske jag ska använda Liisas senaste hantverk, Gary the Snail till detta? När jag sedan ringer och frågar om dokumenten kommit fram, så har personen som är ansvarig gått på semester. SEMESTER? NU?

Nu ska jag andas, hålla koll på alla andra papper som inte har med flytten att göra. För det är snart skoldags och information börjar strömma in. Dessutom är vi mitt i en ändring av visum status. Igen. Vid det här laget tycker jag de borde ha full koll på alla mina uppgifter, så som antal tänder, vilken deo jag använder, vad jag har för skostorlek osv.

Just det, så var det tjänsteresor som skulle planeras in också. Fick avstyra en, som skulle ha varit till St Louis i nästa vecka. Vi bestämde oss för att försöka köra web ex istället. Skönt. Jonas drar iväg till Europa i en vecka snart och när han kommer hem drar jag. Till Svedala igen. Men inte för någon semester utan ren och skär biznizz. Får se positivt på det för jag kan ju alltid fylla på godisförrådet som blev lite snålt påfyllt när vi var där på semester.

Nä nu ska jag sluta gnälla! Jag får ju min dagliga dos av träning, trots att den också får tryckas in just nu. Igår var jag vääääldigt sen till gymmet och trafiken var vääääldigt långsam när jag skulle dit. Men, men så snart jag tränat är jag som en ny människa och tar tag i nya saker med nya krafter.

Mina tankar igår på väg till gymmet då jag var sen...

Får köra i 30 mph, men liiite över kan väl inte spela någon roll, eller?

Gatan ner till main street ser lugn ut. Jihaaaaaaaa! Tuta och köööör Taina!

Och vad väntar bakom kurvan om inte trafikljus som ALLTID tycks vara målade i rött! Som tur får man svänga åt höger på rött här. Under förutsättning att det inte kommer bilar från vänster vill säga. Men ibland hinner man om man tar i ock kör på två däck...

Vid nästa trafikljus, som kommer typ var 100:e meter så är det, tadaaa, RÖTT! Vid det här laget börjar mina fingrar vitna och det beror inte på Raynauds fenomen kan jag upplysa er om.

Nu när det blir grönt, så BROMSAR de? Vad fasiken är det här? Kööööööööööööör!

Jihaaa, en korsning som jag lyckades pricka rätt och här har jag typ 3 minuter på mig innan passet börjar på gymmet.

Nu gäller det att flyga in, men vad är detta? Just det, Liisa är ju med och måste upp i Kid's room.

Fin bild? Men här ska vi i alla fall in...intressant?


Jaja, jag hann eftersom de var ett par minuter sena med passet pga strul med ljudanläggningen. Underbart pass och jag luktade kattpiss efteråt. Beror nog en del på att jag råkade få på mig ett par icke tvättade sport-bh'n och de luktade inte gott. Det struntar jag i för jag går inte på pass för att ragga.

Hemfärden blev smidig och lugn. Bilarna var som bortblåsta och trafikljusen verkade vara synkroniserade med min körning. Aah.

Kolla vår main street när den är som bäst.

Tjolahopp, nu är det nya tag efter en god frukost.

4 kommentarer:

Melting Pot sa...

Tjolahopp! Vad du tränar och står i! Höll på att missa mitt pass idag eftersom maiden/nannyn som tar hand om A inte kom när hon skulle (typ 1½ timma sen...) Min fantastiska vän M hörde snabbt av sig och undrade om inte hon skulle ta A eftersom hon var färdigtränad. 1 minut senare rusade jag till M med A i vagnen och blev bara 2 minuter sen till passet. Härligt att få svettas ordentligt. Jag var ganska arg också innan, men hann lugna mig under träningstimmen. Gör under för humöret. Kram

Anna, Fair and True sa...

Måste ni betala själva för frakten av Bellas saker?

Taina sa...

Melting pot: Det gör verkligen under och när man är medveten om det så tränar man gärna! Tur att du fick mef ett pass!
Kram

Anna: Kolla din inbox

Annika sa...

HEEEEJ BABE!!!
BACK in the game!!
Back in the US!!
Ja, och du lever livet i 180 som vanligt!
Förstår att det är frustrerande med Bella flytten på många plan!!
Inget ska få vara lätt, liksom...
Kram!!!