tisdag 20 april 2010

Hej och hå vad dagarna går

Så har veckan kommit igång och swisch så var måndagen borta med vinden. Nu är det tisdag lunch och jag passar på att blogga lite.

För ett par dagar sedan firade Maken och jag vår bröllopsdag. Hur vi träffades och om själva bröllopet tar jag i ett annat inlägg. I alla fall så tycker vi om att uppvakta varandra med något litet. Det blev champagne, blommor, litet halsband och en trevlig middag i Hartford. Precis som det ska! Där satt vi på en italiensk restaurang och plötsligt trodde jag att vi hade hamnat på en grekisk restaurang för där stod hon! Nia Vardalos. Ni vet hon som spelar i "Mitt stora feta grekiska bröllop". Inte var hon bara lik, hon var dessutom grekiska och ägde restaurangen tillsammans med sin italienske man. Sedan fick vi veta allt från hur mycket hon jobbar, hur mycket hon betalar för barnens utbildning till semestrar i Aten. Hon kom nämligen därifrån. Visst är det kul om servitriser kommer fram och säger något lite då och då, men att gå över till att berätta hela sitt liv för främmande människor är kanske något överdrivet.

Innan vi åkte hem passade vi på att gå på polisens tips om ett trevligt fik med "the best paistries in this part of the city", nämligen Mozzicato och han hade rätt för MUMS! Poliserna kan verkligen sin sak här!

Oj, nu är lunchen snart slut. Lite bilder kanske?

Mums, jag älskar ROSA CHAMPAGNE!!! Skulle kunna dricka det till frukost, lunch och middag. Vilken tur att det är så dyrt...

Skål för oss!

Ett bildbevis på Herr Polis som gillade bakverk. Ni trodde väl annars att jag drog en vit lögn om poliser och blablabla. Inte jag inte. Inte denna gång i alla fall.

Det är tisdag och agendan är mer än fulltecknad. Bokade av frissan. Hur det gick till när jag bokade in den en tisdag vete-gudarna.

Jobba Taina. Jobba

13 kommentarer:

Anne sa...

Grattis i efterskott till bröllopsdagen! Jättemysigt firande, helt i min smak.
Men är det sant alltså, var det hon Vardalos och pladdrade hon på med er gäster på det där sättet? Hmmm, ja det var ju rätt oväntat, båda att se henne på en restaurang och dels ha en servitör som berättar hela sin livshistoria...

HeLena sa...

Rosa skumpa är jättemums! Ni ser verkligen fina ut tillsammans!
Mysigt med middag ute sådär!
Hoppas du blir nöjd med håret!
Kramar!!

Marianne sa...

Hahaha, ja en sån servitris på sin bröllopsdag är kanske inte vad man drömmer om : D

Du trodde bergis att du sa Thursday till frissan och så sa du Tuesday av bara farten?

Kram!

underytanjag sa...

Skål för er! Ledsen att jag missat just dina fredagsteman, jag är säker på att dom var bra..! Kram!

Desiree sa...

Ha ha underbart att den italienska resturangen blev omvandlad till grekisk och att ni fick en pratstund med Nia. Låter som ett riktigt bra firande helt i min smak. Rosa champange, javisst slurp, any time, any day säger jag. Det är något speciellt med rosa bubbel. Underbart firande.

Kram

Hanna sa...

Grattis! Ja, ibland blir man liksom attackerad av människor som kanske helt enkelt skulle uppsöka en terapeut eller liknande. Om inte annat ger det ju en lite udda touch till bröllopsdagsfirandet!
/Hanna

Taina sa...

Anne:
Tackar!
Nä det var inte hon, bara en som liknade henne väldigt mycket. Som en kopia.

Till en början var det roligt att lyssna på henne men sedan blev det liiite för mycket faktiskt. Men god mat och trevligt hade vi ändå!

Taina sa...

HeLena:
Vad snällt sagt av dig :)
Visst är det gott med skumpa, speciellt rosa. I just LOVE it! Men någon tid för frissan blev det inte. Fick boka om...

Kram

Marianne:
Ja det var ju ett annorlunda firande med Nias dubbelångare som kvällens underhållare. Hon kunde verkligen PRATA om precis ALLT!

Kan du fatta att jag fortfarande försöker klämma in saker på mina tisdagar? Vad är det för feeeel? Men nu har jag bokat om och sa "Yeah, that's ok" när han nämnde datumet och nu har jag checkat...det blev nästa tisdag istället!!!!

Kramar!

underytanjag:
Heeeeeeeej vännen! Skit i temana du, kul att du är tillbaka. Det finns ett par fredagar kvar dock...
Tack för gratulationerna.

Kramar!!

Desiree:
Eller hur. Det ska firas och det ska firas på ett sätt som båda är bekväma med. Vi gillar verkligen att åka till Hartford och prova ut olika restauranger. Och nu har vi ju hittat en bra med Nia som underhållare! Hahahaha!

Rosa champagne är min favorit. Nu hittade jag inte min favorit Lanson Rosé. Min absoluta favorit. Jordgubbar med florsocker är det enda tilltugget som behövs till det och lyckan är gjord.

Kram

Hanna:
Tackar!
Hahahahaa, ja jag ska föreslå det nästa gång vi går dit. Ska ha med mig en lapp med namn och telefonnummer till en terapeut och sticka in den i handen på henne, lite diskret, när hon börjar mala på igen...Vad tror du om det?

Grekland nu sa...

Haha, en grekisk pratkvarn...Jag VET hurdana de är de där grekerna, jag är gift med en sån som bara måste berätta sitt livs historia för varje ny intresserad. Medan jag stönar och diskret drar honom i armen...

Annika sa...

Vilka härliga bilder!!
Gud vad fina ni är!!
Och vilken trevlig rest ni hamnade på. COOLT som bara den att det var HENNES ställe!!
Älskade verkligen My big fat greek wedding!!!
Men var det hon som babblade så om sitt liv för er. Lite väl MUCH kanske?
eller, lite kul var det ju!!
Och kul att ni hamnade på ett bra kondis sen.
Grattis till er!!
Låter som en skitbra kväll!!
OCH nu är det redan onsdag!!!
KRAAAM!!!

Musikanta sa...

GRATTIS till bröllopsdagen! Så söt du är på kortet - har inte riktigt vetat om hur du har sett ut förut. Och även maken är stilig...

Har aldrig druckit rosa champagne men försöker undvika även den vanliga därför att den sätter sig i knäna omedelbart. Varje gång jag har druckit några glas har jag svårt att resa mig från bordet, haha.
Kramar!!!

Taina sa...

Grekland nu
HAHAHA! Ja DU vet ju verkligen hur det är! Jag får se hur det går nästa gång vi går dit. Det var ett trevligt ställe och god mat för en ganska billig penning!

Annika:
Tackar! Vi klädde upp oss lite i alla fall eftersom champagnen smakar bättre då! Hahahaha!
Hon var helt makalös och lite väl babblig. Detta var verkligen en dubbelgångare och hon visste om det...Men kul var det och det där kondiset då! Vilket kultställe egentligen med små bås och servitörerna var som tagna ur filmen som Gudfadern typ. Det kom och gick folk hela tiden. Populär som attan.

KRAM!

Musikanta:
TACKAR! Vilken komplimang. Och jag tackar och tar emot :D

Champagne ÄR gott, speciellt den rosa. Du skulle verkligen behöva prova. Men sitt ner först, hihi.

Kram

Anna, Fair and True sa...

Grattis på bröllopsdagen i efterskott!