torsdag 16 april 2009

Förb...COMCAST!

Finns det något annat som kan göra en så in-i-Nordens-förbannad som dåliga internetuppkopplingar? Just nu har vi ett avtal med Comcast, som skryter med sin utomordentliga service. De skryter om Highspeed internet och High speed service. Nu råkar de ha fått det här med high speed bakom örat. DET ÄR PRECIS TVÄRTOM! Igår, en vanlig jävla onsdag, så skulle jag ha ett viktigt möte. Chefen var med. Här har jag förberett mig och så börjar uppkopplingen seeeeeeeega. Trycker på en tangent och hinner i stort sett ta en svängom på toa för att sedan konstatera att det hände något. Fick slå en signal till Herr Chef och berätta att min presentation kunde bli något seg. Presentationen blev URSEG! Varje gång jag bytte bild och pratade om den nya bilden så ropade de andra:
-Wait Taina, we don´t see the other picture yet!
Och så småpratade vi om ditt och datt. Det komiska i det hela var att deltagarna tyckte det var ett bra och konstruktivt möte!!!! Fick mig en tanke ställare. Pratar jag för fort i vanliga fall och detta är deras normala fart? Say no more.

Ringde Comcast för att få den här high speed servicen. Först ska det ju svaras på hundra frågor. Typ. Security reasons. Samtalet spelas också in. Quality purposes. Kundtjänst killen bokar in en service på fredag. FREDAG? Jag behöver det NU! Det fanns inget annat att göra än att försöka ringa idag igen.

Just nu, i skrivandets stund fungerar internet någorlunda. För att om en stund dyka helt och vara okontaktbar i timmar.

Sjukrapport:
Minstingens resultat kom inte igår. Hon är fortfarande sjuk med febertoppar. Maken åker med Sverigebesöket till Niagarafallen idag. Jag får se på vattnet en annan gång. Blir jag alltför avundsjuk drar jag på kranarna så mycket jag kan och drömmer mig bort till mitt eget vattenfall, Winterset Lane Waterfalls!

7 kommentarer:

underytanjag sa...

Åh vad tråkigt, men det kan säkert dåna lika mycket från kranen. Gud heter det verkligen Winterset Lane..? Hihi det är ju bara FÖR bra alltså.

Annika sa...

Jag har också Comcast...Tycker inte att internet strular så värst, då är det värre med On Demand på tv:n. Det funkar ju aldrig...
Men jag vet att Comcast har fått mkt kritik. Läste nyligen om en gammal dam här i Wash området som fått nog av Comcast och deras "service". Hon gick in och slog en hammare i deras receptionsdisk för hon var trött på att behandlas som "mindre vetande". Ska se om jag hittar den artikeln...Tycker det var en krutgumma iallafall...
Du får fundera på om du ska ta Verizon Fios istället...
HATAR fö när internet strular---HATAR det!! Det ska alltid funka...

Lilltjejen då...HOPPAS ni får resultatet idag...

STOR KRAM och må Comcast stå dig bi!!!

thebromanders sa...

seeeg uppkoppling vill man ju inte ha!! Vi har verizon o det funkar rätt bra, tycker jag...
Äsch, Niagarafallen är överreklamerade ändå! Nöjd dig med ditt fall, du:)

Peter sa...

Vi är många som är närmast avskyr Comcast - som måste vara ett av de sämsta företagen i hela världen när det handlar om kundrelationer. Vi hade ett halvår med en fullständig horribel situation här, TV och bredband som inte funkade eller funkade ibland, tio olika tekniker som var här och gjorde olika saker - de första lyckade förstöra ALL mottagning, ändlösa meningslösa timmar i telefon osv osv. Till slut blev vi uppgraderade till deras "stjärnfixare" som kom och grejade några timmar - och sedan dess har - pepparpeppar - både TV och bredband fungerat. Men tekniken här i centrala DC är ju också på 1900-talsnivå, med luftledningar och basstationer som är oskyddade för väder och vind. Och vi är många som är missnöjda. Några av våra vänner har inte haft TV-mottagning sedan i januari. De vägrar förstås betala sina räkningar, varpå Comcast hotar med att dra in servicen. Vilken service?
Annika får gärna gräva fram den artikeln med tanten och hammaren. Här behövs ett Comcast-uppror!

Anne sa...

Haha, läste Annikas kommentar om tidningsartikeln hon läst där nån dam fått nog och tagit till hammaren. Ja, man kan ju verkligen förstå den reaktionen för det är verkligen irratation på hög nivå när så självklara saker (tycker man i alla fall) som ett snabbt internet ska fungera...

Vi hade ett tag Comcasts snabbaste och bästa internetuppkoppling som de erbjuder och skryter om. Men det var absolut ingen skillnad så vi bytte tillbaka till det andra och billigare alternativet. Internet gick inte alls så snabbt som de skryter det ska vara. Så varför betala för nåt de ändå inte kan erbjuda liksom.
Jag tycker nog Comcast funkar bra, är rätt nöjd egentligen men kvalitén kan vara väldigt skiftande. Det har jag också märkt, jag förstår att man kanske märker och påverkas än mer av det om man jobbar hemifrån, då vill man ju ha en jämn kvalité hela tiden.

alegni sa...

jag förstår att du kokar över snart. vi har sällan krångel med vår uppkoppling, men när den någon gång trögar håller jag på att gå upp i limningen...
förresten tycker jag winterset lane waterfalls låter snofsigare än niagara falls ;)
kram!

Anonym sa...

Hopppas att det har löst sig! Vi har fått tillbaka internet efter en hel dag av ingen uppkoppling alls. Fick något felmeddelande om att "cannot communicate with primary DNS server"... O försökte ringa till vår internetoperatör men inget svar!!?
Jag kände mig HELT LOST igår, tur att jag var upptagen hela förmiddagen, men på eftermiddagen låg jag och slötittade på Gilmore Girls på dvd - det kändes liksom inte lönt att göra någonting, även sådant som inte hade med datorn och internet att göra!! Extremt skrämmande att jag ska vara så beroende av internet!!
KRAM!