måndag 25 oktober 2010

Ledig, vad är det?

Vad är det som får en att trycka in så mycket som möjligt under helger? Varför inte bara ha en tom kalender och så fort det dyker upp en idé i skallen, ska jag vicka på huvudet och skaka ur det? När fredagen kommer så infinner sig först ett lugn och en sinnesro. Den varar i typ två sekunder och sedan är det fyr i hjärnan.

I fredags hade jag först glömt bort att jag hade tid hos sjukgymnasten (min axel). Eftersom Tonårsdottern skulle jobba efter skolan, så fick Minstingen följa med. Det hade hon ingenting emot. Inte som mor inte. Väl där lyckades hon prata hål i huvudet på de flesta, inklusive min sjukgymnast som hade ett påklistrat leende när vi gick därifrån.

Kvällen hade jag först kunnat tänka mig stanna hemma, men så hamnade vi på ett av våra favoritställen i Hartford, nämligen Black Eyed Sally´s. Minstingen fick följa med. Tonårsdottern upptagen igen. Väl på restaurangen, som var fullpackad eftersom det var ett känt band där, träffar Minstingen en av fröknarna! Jag undrar vad hon tänkte. Det här är inget ställe Simsburyborna tar med sig sina barn en fredagkväll. Minstingen stormtrivdes, som vanligt och gick fram till bardisken och ropade "Hi Mrs G". Fint.

Lördagen var det hästshow för Tonårsdottern. Inte på eftermiddagen utan tidigt på morgonen och dit skulle givetvis jag följa med. Jag som aldrig rör en häst. Och kallt var det. Showen var utomhus. Dottern fick inte rida sin vanliga häst och red med en ny grupp varav vissa såg osäkra ut på de stora bestarna. Till slut hände det. Två hästar går rakt in i varandra och Tonårsdottern flyger av! Men hon klev upp igen och fick stora applåder för detta. Såklart! Phew, säger jag bara.

Minstingen var på sin konstklass, vilket alltid är uppskattat. Maken och jag tränade. Ihop. Ja jag vet! Det händer inte ofta. Jag har lite känningar i "baken" och baksida lår efter maran. Tar det lite lugnare med långpassen nu.

Inte ens lördagkväll blev en familjekväll. Tonårsdottern ute och grannen på middag hos oss. Trevligt, men sent. Det gör ingenting om det blir det, men eftersom den här familjen har någon sorts inre klocka om att vi ska vara uppe före tuppen, så kan dagen efter bli något kämpig. Men upp kom jag, skjutsade Tonårsdottern till jobbet och sedan var det dags för oss att "måste hitta på något nu när vi är lediga"! Det blev först Hartford och lunch på Sidewalk Café och sedan eftermiddagen i Pumpkintown i East Hampton. Det stället var verkligen överreklamerat! Efter typ en halvtimme kände jag mig lika tom i huvudet som en urgröpt pumpa. Inte undra på det, allt var ju pumpalikt! Men Minstingen trivdes och sprang omkring som ett yrväder och hälsade på alla pumpamänniskor som hette allt från Emily Eggplant till Chili Pumpkinman.

Det lyckas inte alltid det här med att vara "söt" på bild. (Black Eyed Sally´s)

Bordsdukar av papper är kanon att ha. Speciellt när barnen är med.

Tonårsdottern rider in.

Det här går ju riktigt bra.

Eller inte.

Åh vilken turistbild. (Pumpkintonw)

My new friend!

HELP!

Kom inte så långt med den här...

Lite makabert "I lost my head..."

Nä men, ET!

Upp med händerna!

Den där skylten ser bekant ut.

Pumpahäst. Eller är det en pumpaåsna?

Här har vi Chili Pumkinman.

Då var det dags för ny jobbvecka som är mer än proppfull med uppgifter och möten. Kavla upp ärmarna nu Taina! Snart är det helg igen och då kör vi i hundra igen. Ingen ro. Ingen vila.

10 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahaaa! jag tror att helgerna är mer eller mindre späckade med olika typer av aktiviteter så länge barnen är små. Gissar att det blir NÅGOT lugnare när de är äldre och vill göra fler saker ensamma utan föräldrarna...?
Ni verkar ämndå haft en riktigt rolig helg om än väldigt aktiv.
Kram och lycka till med din fullspäckade vecka!

Desiree sa...

Även om du inte har fått mycket lugn och ro under helgen så har den ändå varit fylld med roliga och berikande aktviteter av alla slag. Du lever verkligen och får uppleva massor. Tur att det gick bra för dottern även om hon åkte av hästen. Det är en modig tjej du har som bara kliver upp och rider vidare. Vilken kul pumkin patch ni var på. Älskar sista bilden på mr Chili Pumkin man. Underbar :-)
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Kom på mig själv att jag inte andades under hela tiden jag läste ditt inlägg. Vilken fart din familj har!:) Och så roligt att få vara med bland alla roliga pumpor. Pumpan med pistol ser för dråplig ut.
Ta det lugnt på jobbet nu tills det blir helg och familjeliv igen:D.

Kram från ett väldigt lugnt Geta!

olgakatt sa...

Välpumpad helg!

Marianne sa...

KRAM!

Taina sa...

Saltis:
Tror jag med, men idag är jag lite seg. Körde ändå 11 km löpning och trodde jag skulle bli piggare, men men. Jag är inte 25 längre.

Kramen!

Deisree:
Visst vill vi se så mycket som möjligt och GÖRA så mycket som möjligt. Men ibland önskar jag att vi var liiiite mer synkroniserade att nu är vi trötta, nu är vi äventyrslystna osv. Hahahaha! Vila får vi göra i graven.

Mr Chili var lite kul faktiskt.

Kramen!

Pettas:
Här går det undan! Nu har jag haft gardintyg framme i flera veckor som ska sys. Men det kommer ju alltid något emellan...fattar inte.
Ro över hit med Getalugnet vet jag!

Kram!

olgakatt:
Eller hur???

Marianne:
Det behövde jag!
Kram tillbaka :D

Annika sa...

DU har då fullt upp, som alltid.
FINA BILDER!!
Liisa är så härlig i sitt minspel!
KRAM!!

HeLena sa...

Låter som hemma hos mig! Åh! En ledig helg... vad gör vi?? Jomen jovisst, så mycket som möjligt! Drömmer om en stor (jag menar stor, jättestor, hugh!!!!) påse med chips eller ostbågar, ett gäng med dvds (kärlekskomedier) soffan och lung och ro;)! Men för det mesta är det helt okej!
Kramen!!

Ingmarie sa...

Jag tror vi har samma husspöke som liksom skriver in en massa i almanackan TROTS att den var tom för bara en stund sen...

Anna, Fair and True sa...

Tänk att du fick med på bild när Tonårsdottern föll av! Men tur att hon inte skadade sig!

Verkligen kul pumpkin patch!

Tycker bara det är bra att barn får följa med på restaurang/pub ibland, vara del av hela ens liv. Det är ju skillnad om man hänger där med sina barn varannan kväll.