tisdag 27 mars 2012

Vad ska jag börja med?

Det är lite svårt att prioritera just nu. Men jag måste erkänna att det känns kul trots alla "måsten". När vi flyttar in i det nya huset är inte bestämt än. Huvudsaken vi är ute ur det gamla innan första maj. Kanske jag tågar till det nya huset typ a la första maj tåg? För att fira lite liksom och göra det med pompa och ståt. Drar med mig lite grannar och spelar internationalen. Njae, kanske inte.

Property managern var här igår och sprang omkring som en skållad råtta på sina högklackade skor. Här har en annan städat som en galning och hon tar inte ens av sig skorna. Ja JAG VET att de inte gör det här, men jag sa faktiskt åt henne att om det nu ska springa en massa löst folk här och kika runt så SKA de ta av sig skorna! Första visningen blir redan imorgon. Här är förresten annonsen som hon har lagt ut och bara så ni vet så betalade vi INTE så där mycket i hyra. Hualigen vad ägarna har dragit till.

Nu är jag på jakt efter städare till nya huset. Vill ha allt skinande rent och det var det alltså inte. Köksluckorna skall förnyas, men det får vänta ett tag. Trodde jag skulle hinna få det fixat innan vi flyttar in men det fick jag bara prioritera bort just nu. Det finns andra saker som går före. Har fått prioritera bort en sak till och DET svider! Min Stockholm mara ligger i farozonen. Gråter blod, men samtidigt så finns det ju andra maror.

Så här såg det ut igår:

Vy från "Den Room" in till köket. Liisa har hittat en häst? Japp, hon sitter ofta i öppningen. Hm, så vad kan jag ställa där framöver???

Skitful! Jag vet. Den ska målas vit/grå eller nåt. Handtagen på skåpluckor ska bytas ut. UGLY!

Och så de där jäkla fula gardinerna som de trodde vi skulle gilla! Jag ska väl inte på bio/teater heller!!!

Nu jobb, sedan jaga städare. Ska hinna med ett träningspass också och DET behöver jag för att coola ned.

Inga kommentarer: