söndag 18 mars 2012

Da ar jag framme

Goteborg bjod inte pa vackert vader precis. Gratt och regningt. Hemmavid ar det over 20 grader och sol. Tack for den upplysningen Jonas!

Resan hit var val ingen hojdare den heller. Usch vad gnalligt det var har da. Men det blev inte manga timmars somn pa planet. Ett litet barn tva rader bakom mig skrek som en mistlur i stort sett hela tiden. Tyckte synd om dem, mamman, pappan och barnet saklart. Plotsligt sager mannen bredvid mig, som sag allt annat ut an George Clooney, att "Can anyone get that kid to be quiet!!!" med en ganska sa sur ton.

Passade pa att jobba innan jag tog ett glas vin i baren pa Newark flygplats, som maste vara en av varldens trakigaste flygplatser! Och blev snabbt varse om St Patrick's Day da alla var kladda i gront och jag erbjods en ful hatt. Tog dock bara emot ett gront halsband.

Val framme i Goteborg blev jag varse om att jag skulle bo pa det nyinvigda hotellet Clarion Hotel Post. Dvs gamla posten i centrala Goteborg. Det ar en tokig norrman som byggt om det och sist jag var har var det invigning och han stod da utanfor och vralade i sin rosa kostym. Vad jag tycker om hotellet? Njae, inte ar det val sa markvardigt. Men de har ju lite kvar att gora.

Idag har jag sovit ett par timmar, tagit en promenad och sedan jobbat hela eftermiddagen. Ikvall blev det room service da en av mina kollegor, som jag skulle traffa ikvall aldrig kom ivag fran St Louis. Ovader-helvete, enligt kollegan.

Nu ska det borstas gaddar. Ska ju upp i ottan och springa!

De gronkladda pa baren som forsag mig med...


...lite vin och en gron hatt!


Har bor jag nu!


Clarion Hotel Post


Ja det syns ju i korridoren vad som en gang i tiden funnits har.


Tack vare allt jobb och en nagot "sleten" Taina sa blev det suverant med lite room service, mums!

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Solen finns kvar här och väntar på dig ;)

Ser toppskönt ut med room service!


Kramkram

Saltistjejen sa...

Hoppas du snart springer dig ur jetlagen! :-)
Haha tur inte vintet var grönt iallafall!
:-)
Njut nu av Sverige också och svensk mat och svenskt godis! Solen är nog kvar här tills du återvänder.
Kramar!

Ingmarie sa...

Långflyg är typ aldrig roligt. Om man inte får sitta i förstaklass vill säga och det händer ju liksom inte FÖR ofta...
Hur länge ska du vara i Svedala?

Desiree sa...

Usch ja de där långresorna är ett helvete. Hoppas på att det ändå kommer gå ok för oss när vi flyger på torsdag. Hotellet ser fint ut och du bor ju väldigt centralt. Det är bra att du fick njuta av lite goda räkor som room service middag. Hoppas att solen kikar fram och du får njuta av lite vår i Götet.
Kram!