torsdag 15 mars 2012

Vad sägs om att täcka över motorvägen?

Det knallar på här och jobbet hopar sig som en tsunami. Men vet ni vad jag gjorde igår? Trots hotet om tsunamin. Stack till frissan. Kollade nämligen på benan häromdagen och när den börjar se ut som en motorväg, ja då är det dags. Snälla Bill tar alltid emot mig när jag säger att jag snart ska ut och flänga och måste fixa håret.

När jag satt där så passade jag på att fråga om jag håller på att bli grånett, så sa han nej! Helt otroligt. Jag trodde det var fallet efter allt som jag fått utstå den senaste tiden. Eller sa han det bara för att vara snäll och få extra dricks?

Igår kom Jonas hem. Mitt i veckan!

Nä nu har jag inte tid att sitta här. Speciellt inte då jag tog en massa dyrbar tid igår för att täcka motorvägen.

Ja men hur kul är det att se en sådan HÄR bild? Jag skulle ha tagit en före och efter bild såklart. Så som proffsbloggarna gör. Men jag vill ju visa hur min Bill ser ut! Alltid lika glad och skrattar åt mina fåniga skämt. Igår tyckte han att vi, jag och hans hjälpreda, var extra flamsiga. Det är nog alla kemikalier som får en att bli lite hög. Tror jag...

9 kommentarer:

Annika sa...

Jomen, jag tänkte ALLT på dig igår.
ATT du satt där samtidigt som jag, ngra stater norrut :).
Jag fick nytt, FANCY,kaffe med hasselnötsmak, woohoooo!
Tänker på Lotta (Charlie) som får champagne hos sin frissa. LYX!!
Hoppas du blev nöjd med resultatet!
Ja, nog tar det tid. OCH dricks :-))))

KRAMAR!!!

Desiree sa...

Alltid värt att göra sig fin även om det tar lite tid. Jag ska faktiskt till frissan i dag jag också. Känns som vi var många bloggare (du, jag och Annika) som gått dit nästan samtidigt.
Ha en bra dag Taina och njut av att Jonas är hemma.
Kram!

Saltistjejen sa...

Okej jag ääär trög men vad menar du med motorväg?????? Inga löss som kör racerbilar i din bena va?!?! ;-)
Själv har jag verkligen fått grå hårstrån nu. Men jag rycker envist bort dem. Inte alla men de mest synliga. Och så färgar jag håret ibland. Fast frissa har jag inte gått till här sedan året efter vi flyttade hit. Dock var mamma så gullig att hon bokade tid hos hennes frissa i somras när jag var i Sverige, och så tog hon med sig E och matade ankorna under tiden. Haha det var första gången jag var hos en frissa sedan mitt och M's bröllop..!
Tycker det är så satans dyrt här att gå till frissan att jag faktiskt inte gör det. Klipper mig själv istället. Inte det snyggaste men det duger.
:-)
Din frisör Bill låter som en supergullig och härlig frisör! och visst kan man bli hög på kemikalier! :-)
Kraaam!

Charlie sa ... sa...

Bill, honom skulle jag gärna gå till!!

Skön stämning,syns!

Jag ska till frissan nästa vecka. Måste ju vara fin när jag ska till Sverige ;)

Kramkram

Taina sa...

Annika
Hahahaha och jag tänkte på DIG! Jag var väldigt fnittrig igår så Bill var tvungen att be mig sitta still emellanåt.

Jag fick också kaffe och riktigt gott var det också! Ingen champagne här inte...

Kram kram

Desiree

Vi gör oss vårfina såklart! Hahahaha!

Jonas var dessutom hemma tidigt igår och lagade middag så jag kunde dra till gymmet. Nu åker ju jag på lördag...

Kram kram

Saltis
HAHAHAHAHAHAHAHA! Motorvägen sitter vid benan som blir en annan färg om man har slingor eller färgat hår. Jag har ju ljusa slingor och när håret växer blir det liksom en mörk rand vid benan.

HUR klarar du av att klippa dig själv? Och jag har då inte märkt att det skulle vara snett på något sätt! Wow säger jag bara!

Kram kram

Taina sa...

Lotta
Bill är omtyckt ska du veta! Han är lite av en "expert" häromkring på just färg och lyckas trolla med håret på de flesta!

Det är klart vi måste vara fina när vi ska till Sverige, Lotta!!!

Kramar!

Charlie sa ... sa...

Gud var du är go!!!

Ja, jag ska åka till Simpan, you bet!

Melting Pot sa...

Aha. Sverige snart igen. Du hör väl av dig om du har tid;)Kramen L

Taina sa...

Melting Pot
Japp, det blir till att åka på lördag. Framme söndag. Hör av mig!

Kram kram