torsdag 29 mars 2012

Tack snälla och visningarna fortsätter

Vill börja med att tacka för kommentarer till mina inlägg. Jag vet att jag suger som bloggare just nu när jag inte svarar på dem. Det SKA bli bättring men "Jag ska bara...", som Alfons Åberg säger. Alfons som fyller 40 år! Bra att veta, eller hur?

De här dagarna består väldigt mycket av städning. Städning här hemma för att visa upp för kommande hyresgäster och städning i det nya huset. DÄR insåg jag min begränsning vad gäller min tid. Så jag tog på mig spenderarbrallorna och bokade in en städfirma som nu tagit sig an huset. Passade på när böneräknaren ändå är ute och flänger. Man får inte vara dum heller!

Dagens visning av huset gick inte så bra. Mig spelar det ju ingen roll, men jag tyckte lite synd om mäklaren för DEN damen han hade släpat hit, var ute efter något HELT annat än det här. Jag vet att det inte är så uppdaterat i huset, men så fult som hon fick det att låta, är det då inte. I köket fnös hon och sa "I cant live with these wall papers"! En annan tänkte på att "Jag bor inte med tapeter jag heller utan med min familj. Din gås!" Men det sa jag ju inte förstås. Även om orden låg och fladdrade på tungspetsen så höll jag mig, trots den arrogans hon visade under sin rundvandring. Jag ska skona grannarna från att hon flyttar in här.

När den arroganta damen hörde att vi var från Sverige (ingen idé att blanda in Finland i den hjärnan) så tjöt hon och nämnde något om en avlägsen släkting som var därifrån. Ibland tror jag varenda jävel har anknytning till Sverige eller så säger de bara så för att vara hövliga. Nästa gång ska jag nog dra till med Burundi bara för att testa om det är av artighet de säger så. För börjar alla säga att de också har en anknytning till Burundi då är det inte svårt för min hjärna att räkna ut hur det står till.

Nä nu ska det göras läxor. Till middag blev det pannkaka. Det är ju trots allt torsdag. Pruttsoppan hoppade vi över.

Inga kommentarer: