fredag 30 mars 2012

Skönt med fredag

Ja det skulle jag kunna säga och verkligen tycka om jag slapp tänka på att på söndag är det dags att dra iväg igen. Till Svedala. Har precis kommit över jetlaggen från min resa dit i förra veckan och nu är det alltså dags att snurra till allt igen. Men jag ska inte klaga. Denna gång blir jag bara borta till onsdag. Kanske hinner jag aldrig gå över till svensk tid på så få dagar. Kommer alltså att befinna mig i någon sorts vakuum. Hoppas jag lyckas säga något vettigt under mina möten bara. Om inte, så får jag ursäkta med att jag är blond och blåögd. Brukar ibland fråga mina kollegor vad de har för ursäkt. Speciellt flintskalliga män.

Fredag och full rulle. Det blir jobb, träning, handling, hämtning av ett stycke barn och sedan fredagsm...NÄ, det blir inget med det, dvs fredagsmys. Det där nya fenomenet i Sverige då alla tycks samlas framför TV'n och äta tacos. Liisa och jag ska till nya huset och plocka ned lite hyllor i skafferiet i köket. Ska försöka skrapa bort något slags hyllpapper som klistrats fast på dem. Sedan tänkte jag måla dem i vitt. Städningen i huset är klart och det doftar SÅ gott där nu. Har varit och mätt upp alla fönster också och eftersom det inte finns något som heter byggstandard i detta land så är givetvis fönstren av annan storlek än de vi har nu. Tack för det! Symaskinen kommer att gå varm.

Om det blir någon visning idag vet jag än inte. Property managern kan ringa än och fråga om det går bra idag. Ska se till att trosorna är undanplockade bara. Men imorgon kommer det visst en familj vid 11. På söndag har jag sagt ifrån vilket inte var så populärt. Men det skiter jag i! Jag ska ju dra vid lunch och Jonas kommer hem mot kvällen. Nu tror ni väl att vi glömt bort Liisa. Ja det hade vi men nu har det löst sig och hon ska vara hos våra grannar.

Huset vi bor i nu är fortafarande städat och någorlunda rent. Kanske det blir en sväng med dammsugaren senare idag. Finns det något jag kommer att sakna i det här huset? Det vet jag inte just nu. Det skulle kunna vara den fula källaren, men som varit en guldgruva när det har varit en massa barn här. Då har vi släppt ned dem där och där har de sedan kunnat härja fritt. Sofforna som står där nere hoppas jag verkligen vi kan göra oss av med. JAG har inte valt dem. Dessa hade Jonas när han bodde i KL. Malaysia. Beresta soffor eftersom de mellanlandat i Sverige i några år också. Fula som satan! Sedan kommer jag inte att sakna de rosa väggarna i vardagsrummet heller. Ägarna till huset tyckte om den färgen. Say no more. Kolla här:

Japp, det är rosa väggar i vardagsrummet.

Kökstapeterna (som inte syns så bra på bilden) gillades inte av den arroganta damen. Men jag har vant mig. Är inte SÅ "picky".

Måste se till att Dino får en liknande plats i det nya huset, dvs vid ett fönster där han har koll på vad som händer där ute.

Matsalen. JAG VET! Jonas valde dessa möbler innan jag hade flyttat till USA. Och om ni tittar noga så har jag fortfarande kvar sittdynorna från i julas. So what?

Källaren där barnen kan härja fritt!

Ett till rum i källaren, där nu lådor börjat samlats och som är klara för att flyttas över till det nya huset. Längst bort? Sofforna som jag hoppas "försvinner" innan flytten.

Kolla tyget! Jag sa att jag inte är "picky" men det finns gränser. Även för mig.

Happy Friday!

Inga kommentarer: