torsdag 4 oktober 2012

Tack

Tack för de snälla kommentarerna i nedanstående inlägg. Idag ska det beställas tid hos Farbror Doktor. Ingen bättring, snarare en försämring och det oroar mig lite. Vad HAR jag fått egentligen? Det hela började i lördags och jag trodde vändningen kom på måndag kväll, men var försiktig med vad jag stoppade i mig. Tisdag eftermiddag försämrades det och nu börjar det bli både yrsligt och en hel del magknip.

Jag är inte speciellt hypokondrisk av mig. Har aldrig varit, men i det här fallet börjar jag misstänka någon sorts matförgiftning och jag hoppas innerligt att det inte är frågan om någon Salmonella. Ingen annan i min omgivning är sjuk.

Läkarbesök pga av sådana här åkommor är kanske inte det roligaste. Speciellt inte om de ska ha "speciella prov" om ni förstår vad jag menar. Men jag måste få det utrett.

Timingen är också riktig uslig eftersom jag har ett lopp inom snar framtid. Det är nu jag ska äta och bygga upp mig och nu blir jag bara mer och mer urlakad, dels för att jag knappt kan äta något och för det andra så töms kroppen av det som finns kvar. Mina vitpepparkorn hjälper inte.

Idag ställs möten in. Det enda möte som jag hoppas få till är hos doktorn även om jag försöker dra ut på det där samtalet och boka tiden. "And how can I help you Taina?" Få se hur jag får till det där svaret...

4 kommentarer:

alegni sa...

Varför ska man alltid drabbas av flera sorters elände på samma gång?
Hoppas du får ordning på magen fort och hoppas pengarna dyker upp på ditt konto utan mer trubbel!
Kram

Desiree sa...

Bra att du bokat tid hos doktorn. Lika bra att kolla upp vad det kan vara och han kanske kan se till att få dig på benen och bättringsvägen snabbare. Vanlig magsjuka brukar ju liksom inte komma tillbaka på det här sättet. Men hoppas innerligt att du inte fått salmonella men det kan ju vara någon annan liten bug som det kan finnas bra medicin mot.
Kram!

olgakatt sa...

Mitt allra varmaste deltagande! Håller just på att sakta resa mig efter två dagars kräksjuka. Totalt urlakad, men jag har inte något sprinterlopp inbokat, tack och lov. Bara ett par resor....
Hoppas stå stadigt på benen till dess. Ditt låter etter värre. Hoppas farbror eller tant doktorn kan hjälpa!

Annika sa...

Men du, ngt slog mig...Salmonella!!!
Det har ju brutit ut nu ganska stort. Det började med ngt jordnötssmör på Trader Joes och nu är rätt många produkter på olika affärer drabbade.
TÄNK om det är DET!
NU lär du snart få veta VAD det är.
Magsjuka är så himlA VIDRIGT och nedtagande.
Keep us POSTED!!
"speciella prov" har jag gjort, inte kul, men nödvändigt ibland.
KRAMAR!!!!