måndag 1 oktober 2012

Status

Hej och hå vad tiden går. Speciellt om man har roligt. Har jag haft det, undrar kanske någon? Roligt alltså. Det har ju varit helg och allt. SKITHELG! Bokstavligt talat faktiskt, för jag åkte på skitsjukan och nu ska jag inte gå in på detaljer, men jag kan föreställa mig hur det blir den dagen jag blir så där gammal och benen inte riktigt hänger med. Nu förstår jag varför en del gamlingar har blöjor. I mitt fall har jag nog tagit världsrekord i flera distanser i löpning. Fasiken vad jag har sprungit. Och då ska ni veta att jag har inte kunnat ta de där lååånga smidiga stegen, utan små jävla myrsteg, samtidigt som skinkorna har suttit fastklistrade i varandra tills de nästan blivit blå! Det ni! Ny gren i OS kanske?

Förutom den nya grenen har jag jobbat mest med mitt projekt och presentationen är KLAR!!!! Nu återstår finslipning av rapporten, som blir färdig i veckan. En annan som jobbat i helgen är Liisa. Hon slet med sitt "Recycling project". Kolla bara här:

City model

Små tvättbjörnar, som är en vanlig syn hos oss.

Eller varför inte snygga blomkrukor av gamla plastflaskor. 
När jag ändå är i skrytartagen kan jag avsluta med en lapp som Liisa fått av en ny klasskompis, som började för drygt en vecka sedan i hennes klass:


Fan vad vi är bra! Till och med när vi är sjuka. Ja, hur många sätter världsrekord då tror ni? Nej just det!

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Skönt att höra att du mår bättre och att presentationen gick bra.
Och WOW Liisa alltså! Vilken tjej!!!! :-)
Kreativitet och generositet i ett! Bäst kombinationen! :-)
Kanske har hon det från resten av familjen? :-)
KRAM och fortsätt nu att friska på dig Taina!

Annika sa...

HAHA, sorry gal..
I feel for you, men du får skylla dig själv när du skriver så kul.
USCH magsjuka är inte kul.
Jag har okså haft ngt skit, men inte i din kaliber (tack och LOV!!!)
Liisa är så duktig, Taina. SÅ kreativ.
Tvättbjörnar gillar jag ICKE.
De gillar våra soptunnor för mkt, och jag gillar inte DEM!!!
KRAM!!!

Äventyret framtiden sa...

Jag å min sida formligen föll pladask när jag såg Liisas tvättbjörnar. Underbara, personliga.
Har du blåbär hemma så ät...magen mår bra av dem. Men det vet du säkert redan

Desiree sa...

Skönt att du mår bättre och har kryat på dig. Magsjuka är ju bland det värsta man kan drabbas av. Men vilket imponerande jobb Liisa har gjort. Wow! Hon är ju bara sååå duktig och kreativ! Jag hade aldrig lyckats fixa ett så fint projekt som hon fixat. De små tvättbjörnarna som kikar upp ur soptunnorna är ju pricken på i:et. Så söta :-)
Well done!
Kram!

Marianne sa...

Kan meddela att Klas har gjort dig sällskap i helgen i det loppet. Jag har klarat mig - ta i trä, tvi tvi tvi, och salt över axeln.

Så fina grejor Liisa gör! Den där stan blir trevlig att bo i, det är jag övertygad om. Och vad go hon är som tar hand om nya barn i klassen! En riktig stjärna är hon värd!

Kramar och hoppas du mår bättre nu!