fredag 28 maj 2021

Är sommaren här

Vilket superduper väder vi har haft. Lite för varmt för min smak, men jag klagar INTE. Men när det kryper över 30, då svettas Fru Olsson ska ni veta. Men idag, fredag och dörren till Sommaren öppnas, DÅ ska det visst bli lite kyligare OCH regn! WTF?

Det är långhelg här i Amerikatt, Memorial. Så på måndag är vi lediga. Gissa var den ska tillbringas? I stugan såklart, eller i vårt Lake House, som jag kallar det för. Jonas är redan där och jag åker upp senare idag. Ska klara av ett par möten först. Dino får följa med medan Liisa är hemma och är kattvakt. 

Lämna Liisa hemma själv en hel helg känns si så där, om jag ska vara riktigt ärlig. Inte för att jag tror att hon ställer till med världens brakfest...pssst vi har övervakningskameror, men ändå. Hon har bil, pengar och mat. Anledning till att hon ska vara hemma är för att skolan har planerat in en "band performance" på måndag, som alltså är helgdag. Varför liksom? Det är ju inte många helgdagar här. Som ni vet så spelar hon saxofon och är "section lead" för saxofonisterna och måste då vara med på måndag. Suck.

Denna tid på året innebär trädgårdsarbete för min del. Älskart! MEN vad fan har hänt då det är nästan slut på blommor och priserna har skjutit i höjden? Har folk blivit helt knasiga under pandemin? Vi fick tag i några plantor men inte alls lika mycket som i vanliga fall. Tröööökigt!

Älskar allt som blommar i vår trädgård nu

Ser lite ynkligt ut nu men den som väntar på nåt gott (fint)...


Huset ska snart få ett nytt lager av färg. 

Tänk att det är snart 8 år sedan Jonas gjorde iordning vår uteplats. 

Mina rosor är på gång

De har redan kommit. The hummingbirds!


Så här glad var jag när jag skulle ut på middag med vänner



Trouble maker? Här är Liisa med en av sina bästa vänner som är hemma från college under sommaren. 


1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha, ser jag tre (3) olika grillar på uteplatsen?
#goingnative
#långsäsong
/ Cicci