tisdag 18 september 2012

Tillbakablick

Holy macaroni vad det blåser och regnar just nu då jag sitter här och kollar in Voice. Ja, det är nästan så jag storknar när jag tänker på det. Att jag sitter alltså. Har egentligen miljoner saker jag måste göra innan lördagen. Då ska Olssons nämligen ha fest här hemma.

Förresten, det får gärna regna NU. Inte på på lördag, för är det "End of summer party" så vill vi gärna ha en BBQ utomhus och njuta av den sista sommardagen. Det blir en hel del vuxna och antal barn har jag inte ens vågat räkna ut hur många det blir. SUPRISE!

När vi nu går in i höst, så kom jag osökt att tänka på sommaren som gått och allt jag inte skrivit om här på bloggen. Har visat bilder på facebook så en del vet ju redan vad jag har haft för mig. En bild säger mer än tusen ord. Så nu tänkte jag faktiskt bjuda på bilder från vår semester i Thousand Islands. Titta och njut. Kanske inte så mycket på min avsaknad av fototalanger, men försök föreställ dig omgivningarna i St Lawrence River. Underbart! Varför fler inte besöker detta är för mig en gåta!






















Det här var alltså vår tredje gång till Thousand Islands och St Lawrence River. Ni som inte varit där, åk! Det går att göra annat än fiska. Tro mig. Jag vet.

9 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Mmmmmmm det liknar verkligen Sverige tycker jag!!!! Svensk skärgård. Jag fick jättelust att åka. Kanske ska vi ta en gemensam tur nästa sommar vad säger du Taina?!? ;-)
Hur lång tid tog det att åka dit för er. Och var det svårt/dyrt att hyra hus?
KRAM!

Taina sa...

Saltis
Visst gör det? DET skulle ju vara hur kul som helst att åka tillsammans. Det finns massor av hus att hyra och som du vet så väljer ju inte vi de dyrare varianterna precis. Hahahaha! Jag är ju gift med en böneräknare.

Det tar ca 5-6 timmar. Det är gränsen mellan USA och Kanada. SÅÅÅ fint!

Hoppas din bilkörning gick bra idag. Pust!

KRAMAR!

Charlie sa ... sa...

Gud så fint Taina! Helhärligt. Din blogg är så fin nu, lyfter fram bildern så bra :-)

Tänkte på er när jag hörde att 21,000 hushåll i CT är utan el just nu..vet ju hur ni hade det förra året ungefär vid den här tiden. Uppenbarligen lyser det hos Olssons eftersom frun bloggar;)

Kramkram

Taina sa...

Lotta
Oh jag tackar!!! Visst, än så länge fungerar strömmen. Det blinkar till då och då och jag har plockat fram ficklampan OM det nu skulle bli becksvart.

Du verkar också ha ström nu?

Kram på dig!

Desiree sa...

Otroligt vacker natur. Ser superhärligt ut på alla sätt. Har kollat in de bilder du lagt ut på FB tidigare men det här var lite nya bilder också eller?
Like the strong muscle woman! Jättefint kort även på den store fiskaren. Wow, vilken bjässe fisk han fick upp.
Kram!

alegni sa...

Looks lovely!

Annika sa...

Ser ut som skärgården på finska västkusten, tycker du inte?
Helt lovely!!!
Nordiskt.
Vilket ställe!!
LOVE IT!!
Måste googla, vet inte ens var det ligger.
Men det ser helt FAB ut!!

Med stormen igår tyckte jag de överdrev.
Visst var det regn och blåst, men inte alls som de förutspått, inte lätt jag vet...

UNDERBARA bilder från underbar plats!!
Den där lilla ön ute i sjön ser åååå så mysig ut.

Kram!!

kalaslotta i usa sa...

Så mycket skärgården för mig!

Åh vilken firre, wow!

Du ser stark ut Taina..men det visste vi ju redan.

Lovely verkar ni ha haft det skönt!

KRamen

Taina sa...

Deisree
Det är verkligen vackert där uppe. Många av våra vänner vet inte ens om var St Lawrence River är eller Thousand Islands. Det är gigantiskt område och hur många läckra stugor som helst. I alla fall placering av dem.

Kram kram

Ingela
Det var och ÄR lovely. Verkligen!

Kram!

Annika
Det är verkligen ett toppenställe och ni bör åka dit någongång! Det är skärgårdsmiljö, mitt i floden som är gigantisk. Vi åker båt mellan Kanada och USA och gör lite strandhugg på olika öar. Underbart!

Vädret igår? Pffft. Hahahahaha, men jag klagar INTE för vi fick ju behålla strömmen!

KRAMAR!

KalasLotta
Ni bör prova Lotta. Du skulle verkligen gilla det! Det är otroligt avkopplande och vi brukar mest hänga ute så ingen TV eller dator och OJ så skönt det är då!

Starkare ska jag bli. Närmar mig ju det magiska 50...

Kramelikram