söndag 4 december 2011

Lite ledsamt

Visst är det lite ledsamt just nu. För några timmar sedan åkte han iväg igen. Jonas. Gubben. Min älskling. Han hann med knappt ett dygn här hemma. Nu ses vi sent på fredag kväll igen. Då får han vara hemma två dygn. Knappt. Men det är ju alltid något. För att trösta mig själv så julpyntades det medan julmusiken dånade i bakgrunden, "Jul, jul, strååååålande jul...." och så blev jag lite gladare igen. Ett löppass på 10 km satt också bra i det här underbara vädret!

Nu tar vi lite bilder och spanar hur jag, den stora inredningsexperten, pyntat:

Jag TROR på dig Tomten! Det gör jag verkligen. Jag struntar i silikonrumpan i år igen. Vill ha ny kamera istället.

Lite julfint i matsalsfönstret. JAAA, det är ljus från IKEA!

I "finrummet" står judestaken. Det är vad amrisarna tror i alla fall.

Sovrumsfönstret. Jag vet, men det finns inga fönsterbrädor och därför ser det lite "torftigt" ut. Tycker inredningsexperten.

Julblommor måste man ha, eller hur?

De här små tomtenissarna välkomnar en vid sidodörren.

Ute på verandan ska det också dekoreras. Yes, IKEA-prylar igen.

Snögubben tycks ha klarat sig heeeela sommaren i källaren och ler så glatt i år igen. Bocken står och glor bredvid. Han ler inte lika mycket för hunden har precis kissat på den...

Lite småmysig ingång om inredningsexperten själv får säga vad hon tycker.


Nog med svammel och myspysbilder. Resten får ni se en annan dag. Om ni vill ha tips på hur man pyntar på bästa sätt. Kanske jag ska skaffa en sån där Pernilla.Wahlgren-mys-julpyssel-blogg? Ingen hit? Nä, skulle inte tro det.

Nu har jag annat för mig och det är det här, TADAAAAA:


Blädder, blädder, mums, blädder, mums, mums, prassel...

7 kommentarer:

Petchie75 sa...

Usch vad tråkigt med en massa businesstrips, speciellt i december. Hoppas att veckan går snabbt!
Julpyntandet är ju jättefint, ert hem ser så mysigt ut! Ikea är bra på fina julgrejor! Och en massa gott i bde tidnings- och godisväg, gillar!! kram och hoppas att du och Liisa får en mysig "tjejvecka"

Desiree sa...

Du har då verkligen pyntat och pysslat. Vad fint och mysigt det blivit. Har du bytt gardiner till och med (de vita med röda banden, ser så fina och juliga ut)? Vi hade inte heller några fönsterbrädor i Alabama och det var lite trist att aldrig kunna ställa något i fönstret men din ljusstake fick ju plats ändå :-)
Mysig avslutining också med både tidningar och godis från Svedala. Hoppas att Jonas har det bra på sina jobbresor och att fredagen kommer snart så att ni får vara tillsammans igen.
Kram!

Taina sa...

Petra
Tack snälla. Visst är det trist för i december finns det ju en del att pyssla med och jag vill komma in i julstämning med familjen. Men det är bara att gilla läget. Som tur är hade jag tidningar och godis att trösta mig med, hahahaha!

Kram kram

Desiree
Tack snälla du. Gardinerna är faktiskt desamma men jag jag bytte till röda band bara. Hahahaha! Det är inte lika hysteriskt här med att tvätta fönster och byta till julgardiner. Sånt gjorde jag mer i Sverige.

Vi ska fortsätta pynta i veckan, Liisa och jag. Granen ska upp också och den är tung.

KRAMAR!

Melting Pot sa...

Det där känner jag igen och då menar jag bortrest make och inte julpyntet som jag inte alls känner igen i år. Har lagt ner det helt detta år till Noras förtret.
Så fint och mysigt ni har. Lite avis på det måste jag erkänna. Jag hoppas alla hemma har pyntat rejält så att vi också får Julkänsla.
Kram

Saltistjejen sa...

Jättetråkigt att Jonas är borta så mycket just nu, men tycker ni har gjort det ooootroligt mysigt där hemma hos er med allt pynt! Gillar de där raka ljusstakarna i fönstret! Snygga! Själv har jag endast en sådan där klassisk "sjukhusstake" som jag kallar dem hahaha! Som ett upponedvänt V. Trist, men här duger den fint! :-)
Nu får ni rå om varandra tills Jonas är tillbaka!
KRAAAM!

Anonym sa...

Åh Taina, vet precis hur det känns :(. Det gör lite extra ont i hjärtat när dörren slår igen. Sen när vardagen kommer igång går tiden fort med jobb och träning. Men just då när dörren slår igen...

Jättemysigt att se fina bilder, snart är alla hemma hos dig igen :) kram
Lia

anna of sweden sa...

Oj, så julmyspysigt ni har fått. Slitsamt med allt det där resandet - men snart är det jul och då hoppas jag att ni kan koppla av tillsammans.

Kramelikram!