fredag 25 mars 2011

Shopping och miljontals dollar - som jag inte har

Jag gjorde ett smart drag igår. Råkade säga högt att jag skulle på Westfarms mall som är ett gigantiskt köpcentra. Åker inte dit så ofta då jag tycker det är snuskigt dyrt där på sina ställen. Varför slänga ut miljontals dollar (om jag nu hade haft några) när jag får lika bra saker för några ynka dollar på TJMaxx och Marshalls? Men ibland, bara ibland, är det kul att åka till Westfarms, bara för att liksom.

Jag råkade alltså säga högt att jag ska åka till "The Mall" och när det gäller shopping, speciellt kläder och smycken och smink, you name it, så vrider sig Bellas öron mot den riktning där rösten kommer ifrån. Hon suger åt sig M A L L och S H O P P I N G. Och hamnar i trans. För mig kan shoppingen vara att bara gå omkring och titta, klämma och lukta. Jag behöver inte handla även om jag skulle ha haft de där miljontals dollarna som jag alltså inte har. Men Bella, om hon så bara har en quarter så nog fan letar hon upp en tuggummimaskin för att spendera sista slanten. Bara för att liksom. Det kan ju bli för tungt i plånboken annars. Bah!

Kom på när jag insåg misstaget att nu gäller det att vara smart här. I mitt huvud såg jag redan alla de där miljontals dollarna, som jag inte har, flyga sin kos. "Vad trött du ser ut. Vila en stund innan du", hörde jag mig själv säga. Bella tittade lite konstigt på mig, men hon var inte svårövertalad utan slängde sig i sängen för att ta en powernap. HA! Hennes definition av powernaps är något helt annat än resten av världens. De pågår läääänge. Så efter en stund så var det ju ingen idé att åka och där kunde jag nu spara mina miljontals dollar, som jag inte äger. Nästa gång jag får ett infall ska jag hålla käften.

En shoppinggalen 18 åring.

Men jag skulle verkligen ha behövt lite nya underkläder. Och det måste jag handla själv. Att ha med sig Bella en sådan gång får jag ju bara höra att jag är från stenåldern och skulle lika gärna kunna dra på mig ett stort djurskinn runt höften. String ska det ju vara och de som läst mina inlägg tidigare vet vad jag tycker om string! Det enda de är bra till är i håret som hårsnodd! Ser ju knappt skillnaden. Jag bävar dock för den dagen då jag kommer på mig själv ta av mig hårsnodden (stringtrosan) från håret på ett möte fullt med karlar. Lägger den snyggt bredvid datorn. De, karlarna alltså, vet med all säkerhet vad det är för något, för det är väl en karl som har uppfunnit stringtrosan (förutfattad mening???). Och om de nu tycker de är så jävla bra, varför tar de inte på sig sådana själva då rå??? Nä förresten, jag vill nog inte se en hårig röv med stringtrosa. Jag backar där.

Vilket jäkla trosinlägg det här blev då. Men så är det ibland.

Happy Friday!

13 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hahahahaaaa!!!!! Du är underbar Taina!
Smart också. :-) Tänk att lite sömn kan förstöra en dags shopping. Antar att Bella blev irriterad på att hon somnat?!? ;-)
Och du tringar i håret kasnke är något?
Ha en jättefin helg nu!
KRAM!

Äventyret framtiden sa...

Morsor kan få till det ibland på både det ena och det andra sättet:).
Hmmmm, nog läser väl Bella din blogg?
Nästa gång får du hitta på någonting annat....
Ha det finfint!
Kram!

Desiree sa...

Ha ha du är ju underbar. Sitter och skrattar åt att din dotter förmodligen skulle tycka att du skulle dra på dig något djurskin runt höften. Försöker föreställa mig den synen. Jag sällar mig gärna till din våga vägra string klubben och jag hatar sting. Nej fy fararo för stringtrosor. Har aldrig gillat dem. Underkläder är inte så kul att handla för det är inte så roligt att lägga pengar på sådant jo förutom om det rör sig om lite fin underkläder men dem unnar man sig ju rätt sällan. Smart drag det där med att lura Bella till en power nap.
Kram!

Camilla sa...

Taina, vilken tur att dottern din tar långa naps, annars hade du kanske blivit en fatig kvinna;)

Ha en skön helg.

kram

HeLena sa...

Hahahaha!
Håller fullkomligt med dig ang. string... hårsnodd! har jag aldrig provat, kanske är dags nu...

Visst är det väl skittråkigt att handla underkläder? När man tror att man har hittat ett par tre okej bhar och smyger in för att prova så nog f-n är det något som inte är bra. På med alla tröjor jackor och vad man nu har för att återigen slåss med andra kärringar om storlekar som inte finns... puh! där ger jag upp och åker hem... trist!
Ha en underbar helg!
kramar!

Annika sa...

Hahaha! Jag har inte kommenterat hos dig forut fast jag laser ibland, men jag var tvungen att saga att jag fnittrade mig igenom ditt inlagg - du "gjorde" min lordagsmorgon:)

i sa...

Var ska du göra av alla de där pengarna du trots allt SPARADE nu? :-)
Och stringtrosa... Förstår inte hur i all sin dar någon kan vilja ha sånt på sig frivilligt?

Loppan flyttar västerut... sa...

Fniss, vad rolig du är! String i håret, o djurskinn runt höfterna, rolig syn! Ha en fortsatt god helg!

//Åsa

Katarina sa...

Taina,,, ha ha... Visst är det så,,, Nä, string är inget för mig,,,heller!

Kram

Marianne sa...

HAHAHAHAHAHA, jag skrattar ihjäl mig! HAHAHAHAHAHAHAHAHA! Vilken syn, ett stort formellt möte och Taina som helt seriöst tar av sig hårsnodden och lägger på bordet bredvid alla viktiga papper : D Undrar hur karlarna hade reagerat!

KRAAAM!

Annika sa...

Underbart inlägg!!
Jag sitter här och smågarvar i tidig morgonstund.
SMART drag med power-nap...hihi!!!

OCH stringisar? never, ever, ever att de kommer över min bak. Vad är det för plagg egentligen? tandtråd?

Jag kan inte heller hadnla med K för det mesta är såååååå töntigt...

KRAMAR!!

Anonym sa...

Moooaaahhhahahahaha...kan ej heller sluta skratta...pausar mellan skrivandet då tårarna rinner...ser lite suddigt, men ser ju dig framför mig "på mötet med stingisarna på bordet...alla dessa blickar och drägel från de övriga mötesdeltagarna" ;))
Du e rolig du syrran :)
Kramar av den lite större syrran, som en gång provade ett par strings, men de bara "försvann någonstans"... ;))

Anna, Fair and True sa...

String är vanesak. Jag hatade dem först, blev sedan van och hade på mig dem jämt, och nu är jag avvand igen :)