lördag 2 november 2019

Halloween och lite busy

Då var årets Halloween över och jag tycker det är SÅ tråkigt. Jag har lärt mig älska denna "högtid". Japp, för mig är det en högtid och jag tycker det är dags att utlysa en officiell sådan så att alla kan vara lediga. Liisa hade skola som vanligt och inte nog med det, hon hade läxa till dagen efter också! WTF? Lärarna fattar ju att barnen/ungdomarna halloweenar! Liisa må vara Sophmore (10an) i high school men hon älskar att klä ut sig på denna dag och även om hon inte var ute och trick-och-treatade, så hängde hon med kompisar och tittade på skräckfilm och åt godis.

Jag trodde inte det skulle bli så mycket barn i år pga vädret men tji fick jag! För satan i gatan vad ungar vi hade! Måste ha varit drygt 100 och det var på vippen att godiset tog slut. Men det räckte, phew.

Idag blir det packning och imorgon drar jag kosan mot Svedala. Först jobb och sedan gos.

Liisa som Barnacle....vet inte riktigt vem det är men det är säkert bra. Eller?
Välkommen till The Olssons. Jag är nöjd med min pumpa. Vad säger ni?


 Nu tar vi och kollar lite hur vår Liisa klätt ut sig back in the days...

Spökbrud

Lagoona

Söt fängelsebrud

Turtle


Den här sjuksköterskan vill jag inte gå till!

Clowngänget

Geisha

Princess of Darkness

Kommer inte ihåg vad detta var...

Och här skrämmer jag slag på mina söta grannar!
I år var det många som kom för att träffa häxan på Powder Horn

Och så har vi Jonas såklart ...förlåt, jag menar ju The Pirate!



2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Ni är bara för roliga, ni Ohlssons! Härliga kostymeringar och fina bilder. Den pumpan du har karvat går inte av för hackor precis. Vilket jobb du har lagt ner. Men jättefin blev den!
Här är inte Halloween lika populärt ännu, men det kommer sakta, sakta mak. Inne i Mariehamn är det större, där går barn och vuxna ut för att busa. Synd nog så firar man Halloween på Allhelgonahelgen och det sticker i ögonen på dem som vill minnas sina döda med gravljus på gravgårdarna och stilla stunder. Mitt i allt så kommer ett skelett flängandes. Lite kul tycker jag men jag tror att jag inte hör till vanligheterna i det sammanhanget. På krogarna firas det i alla fall med tävlingar om vem som är värst och mest skrämmande.
Ha det bra i Svedala, både vad gäller jobb men i all synnerhet med dem du ska träffa.

Annika sa...

Taina, din häxutstyrsel är ju bara QUEEN!!!
SÅ himla BRA!! Du är grym. Kan tänka mig att du faktiskt skrämmer folk i den, mohohahaha!! BÄST!!!
Liisa är som Karolina. Hon lär gå trick or treat tills hon går ut HS. SÅ ska det vara. Hon tar ju sina kostymer på allvar också, yay!!
Håller med, Halloween är en riktigt KUL och trevlig dag för ALLA!! När K gick i skolan tyckte jag alltid att de borde få dagen efter ledig, hehe.
OCH ja, visst minns jag läxor en masse den dagen också (så trist att göra så av lärarna. DE kunde ju faktiskt låta bli att ge eleverna läxor just den kvällen).

HA så jätttemysigt i good old Sweden. Jag vet vad du ser fram emot mest :-)

KRAMAR!!