söndag 24 november 2019

En sån där dag ni vet

Söndag. Regn. Och liiiite trångt i mössan. Det har inte blivit många knop idag. Men desto fler igår med lövblås, träning, matlagning, tvätt och så en drink eller två i "stan". I vår egen lilla stad, Simpan.

Lilla Simsbury har en hel del att erbjuda vad gäller restauranger, pubar och live musik. Jonas och jag skulle bara dra till en pub, lyssna på en duo och sedan dra hemåt. Men vi blev sugna på att dra till en annan pub där det också var live musik som vi faktiskt dansade till. Och inte nog med det så skulle vi givetvis checka in på ett ytterligare ställe och där blev vi sittandes med goda vänner och pladdrade. Och sippade på vin. Det kändes idag.

Jonas har varit i farten dock och fixat mat så som rökta ribs och rökt lax. Mums! Jag släpade mig till köket och fixade en ubergod sallad. Kände mig som en sömngångare. Men nu mot kvällningen och efter mat i magen så är jag pigg som en mört igen!

Gårdagen trädgårdsarbete avbröts en stund av "Elsa". Vår granne, Harper, är en riktigt litet yrväder och igår så skulle hon tilltalas "Elsa" och sedan skulle jag fotografera henne. Brorsan fick också vara med, men bara om han skötte sig. Klart jag lade lövblåsen åt sidan så uppdraget kunde slutföras.

Här är hon! Elsa från Frozen (egentligen heter hon Harper men det fick jag inte säga ju)


Lite live musik


Regn, regn...men gräsmattan är i alla fall lövfri

Röken är igång

Kikar på grannens hus. De har julljus i fönstret The American Way. Ni vet ett ljus i varje fönster. Fråga mig inte varför.
Var du också ute och slarvade igår Dino?

Dagens tröttis

1 kommentar:

Annika sa...

Vad trevligt det där med att ni gick från ställe till ställe och lyssnade på bra musik.
Jättemysigt.
KUL, då kan det vara värt att mössan sitter lite trångt dan efter.


HAHA, Frozen ja ... kan tänka mig att ungar över hela USA är helt till sig nu över den.
Gulliga bilder.


Supervanligt att bara ha ett ljus i fönsterna här. Det
är väl ett arv från colonial times, I suppose. Tycker det är ganska fint.
Men jag kör mina 7-armande jag ;-)

Kramar och Happy Thanksgiving.