torsdag 21 november 2019

Livet just nu

Inga fler resor före jul!!! Wohoooo! Denna höst har spenderats mycket "i luften". Vill inte träffa Greta just nu och stå till svars. Är rädd för att hon ska få ett frispel på mig och säga "HOW DARE YOU?". Det vore inte så kul.

Nu är jag hemma, men jobbet tar de flesta av dygnets timmar och med en enorm omorganisation så blåser det inga ljumma vindar precis. Snarare orkanvindar och snart har väl allt hår blåst av på mig. Sömnlösa nätter. Tandgnissel. Många och långa samtal. Framtiden är oviss. Jag säger bara Corporate world. Suck.

Men det löser sig, sa kvinnan som sket i vasken.

I alla fall så har jag än en gång fått träffa Mannen i mitt liv. Maximilian! Ja men hur fort går det inte? Han skrattar, "pratar", fäster blicken, lyfter på huvudet, uttrycker sig tydligt när något är fel, typ skit i blöjan, hunger, sällskapssjuk osv.

Fick en fin helg ihop hos Bella och Victor. Vi myste i massor. Lagade mat, tände ljus, åt godis, tog promenader och det viktigaste - hängde med Maximilian och gullade med honom förstås. Just ja, det var ju farsdag också när jag var där så vi passade på att fira Victors första farsdag!


När jag är ute och reser så ser jag alltid till att träna! Glad när hotell erbjuder bra gym. Det brukar vara folktomt 4 på morgonen. Då kan jag ryta, sjunga och dansa när jag gymmar. Och ta selfies. Moget?

Det här är livet!



Det ska börjas i tid. Se på minen. Han har sett något intressant i boken. 





Farsdagsmorgon och mys i sängen




Passade på att skicka en canvas till pappa i Finland! Han blev SÅ glad. Pappsen.



4 kommentarer:

Annika sa...

Vilka fina bilder på din goding till barnbarn.
Fattar om du vill träffa honom hela tiden! Gullis!!
SÅÅÅ söta kläder han har på sig också.

Jättefin canvas du skickade till din pappa.

Förstår att du är less på att resa. FATTAR det totalt.
Här i US är det ju så stora avstånd att man ju faktiskt inte har ngt val, det måste bli flyget.
Så är det bara.
Greta är ute på Atlanten och gungar rejält nu, följer både henne och båtens ägare på Insta.
Skulle inte vilja vara mitt på Atlanten i detta nu.


Du är supersnygg Taina. Världens snyggaste mormor!!

Kramar från mig!

Äventyret framtiden sa...

Världens finaste lilla gullefjun Maximillian.


Så skönt att du inte behöver fara på långa jobbresor mera det här året.
Håller med Annika om att du är världens snyggaste mormor!
Upp klockan 4 på morgonen för att träna. Wow. Imponerande vilket kurage du har.

Lycka till Taina, självklart så löser det sig!

Taina sa...

Annika,
Men tack snälla du! Som mormor måste man hålla igång om man ska hänga med länge.

Kläderna Maximilian har på sig är nog inget Bella har köpt själv. Hon hinner liksom inte för alla andra handlar åt honom hela tiden. Den stickade dräkten till exempel skickade min granne med mig när jag åkte till Sverige i oktober! Det finns ju så mycket gulligt till de små.

Jasså Greta gungar ute på de sju igen. Kan bli jobbigt i längden om hon blir inbjuden till olika delar av världen. Såg du förresten ett gammalt foto taget för drygt 100 år sedan, på en flicka som är en KOPIA av Greta? De tror hon är återuppstånden typ som Messias. Hahahahahaha! Tror jag döööör.

Kram kram

Taina sa...

Pettas

Han ÄR världens finaste tycker jag med. Idag var han dock inte så glad enligt dottern. Fick sprutor stackaren och tårarna sprutade. Men så är det här i livet. Ingen har dött av lite tårar.

Tack snälla, men som mormor måste man hålla igång och att stiga upp tidigt är det bästa som finns. Dagen blir så mycket "mer" då. Tycker inte om att ligga och dra mig. Har aldrig kunnat ligga kvar i sängen. Så fort jag slår upp ögonen så flyger jag ur sängen! Hahahaha!

Tack för lyckönskningarna. Idag blir det fler möten i samma anda...suck. Men sedan är det helg!

Kram