lördag 23 november 2019

Det här med julpynt

Åh, jag kan inte vänta längre. Vill börja pynta med julpryttlar NU! Och jag har faktiskt bestämt mig för att smyga fram något juligt varje dag fram till första december. Kanske det blir lite mer tanke bakom varför julsaker hamnar där de hamnar. Mitt problem är att jag de senaste åren blivit lite hysterisk och gjort allt på en gång. Slängt fram tomtar lite här och där, ljusstakar i fönster och annat smått och gott som hittat platser som jag inte kan begripa hur jag tänkte när jag ställde dem där. I år vill jag ha lite mer känslor inblandade och eftertanke när jag pyntar. Vi får väl se hur det går. Vill undvika att granen hamnar på toaletten typ.

Igår tog jag fram en elljusstake, som jag köpte på IKEA i år. Den är fin. I det fönstret har jag haft en STOR julstjärna och den är gjord av papper och blivit sned. Och ful. Förra året när jag slängde fram den så märkte jag att den hade gått sönder lite, så jag tog fram lite tejp och försökte laga den. Det blev INTE bra. Den såg för jävlig ut helt enkelt. Men JUL skulle det vara, tänkte jag. Dessutom skulle ingen utifrån se att den var trasig och lagad med tejp. Jag hade ingen tid att finpynta. Det blev någon form av hysteripyntning!

Annars då? Idag lördag ska resten av löven tas upp. Ute alltså. Blir en fin dag med 8 plusgrader och sol! Hepp!

Ljusstaken i fönstret!

Älskar att tända ljus i massor!

3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag ungefär likadan som du i det där avseendet att försöka limma och klistra ända tills jag bara säger blää och slänger "eländet". Sen kommer något nytt istället. Så mysigt du har det i ditt hem! Njutbart!

Ha det så också på alla sätt!

Taina sa...

Pettas
Tack snälla! Jag är ju ingen direkt inredningsmänniska. Har liksom ingen direkt "stil". Är mer för en hög mysfaktor.

I år ska jag INTE ta fram något trasigt utan slänga bort det och köpa nytt om det behövs, Inget mer lagande här inte!

Hoppas du haft en skön helg!

Annika sa...

Supermysigt.
Ja, det är smart att ta det lite pö om pö. Det gör jag med, mest för att jag inte ORKAR göra allt på en enda dag.
Ditt hem har superhög mysfaktor.
Kramar!!