söndag 27 oktober 2019

Lugn Taina. Lugn.

Nu har jag lugnat ned mig, men det tog sin tid. Som ni alla, mina miljoner läsare, redan vet så var jag ute och flängde igen. Det skulle bli en två-dagars i Dallas. Dit och hit. Snabbt och effektivt. Eller inte.

Och vet ni varför det inte blev en snabb och effektiv två-dagars? Jo efter att flygbolaget hade skjutit upp och skjutit upp avgången pga försening av inkommande plan så visade det sig sedan att det saknades personal när planet väl hade anlänt! Hur i hel...te har man inte koll på sånt. Glada i hågen efter flera timmars väntan upplyser de oss att "Finally the aircraft is here" och alla jublade för att i nästa stund säga "But we are missing the crew"! Missing? Har de rymt tänkte jag och mitt huvud snurrade runt som på en uggla för att se om jag kunde spana in någon annan i uniform och bara släpa dem till planet och vråla "FLYG"!
Men det gick ju inte. Så det blev till att tillbringa en extra natt i Dallas och sur som jag var (rättare sagt förbannad) så traskade jag genast upp på rummet medan kollegor drog till baren för att dränka sina sorger.

Nästa helg ska vi se om det blir så där spännande igen. För då är det dags igen.

Liisa och jag har varit och är fortfarande själva denna helg. Jonas drog upp till Thousand Island för att göra iordning huset inför vintern, dvs stänga av allt. Buhuu.

Här hemma går det ingen nöd på oss förutom att den gamla bilskrällen inte startar! Vi har ju en gammal Mercury från 2005 och Jonas gillar inte nya bilar. Inte den mängd pengar man lägger ned på dem i alla fall. Fick ett mindre utbrott men snart ska jag ladda den genom att koppla in laddaren och ser till att svart sladd är på svart och rött på rött. Har gjort det för. Kanske jag borde bli bilmekaniker?

I fredags var vi bjudna till våra vänners årliga Haunted Hayride party men jag kom hem för sent och hade inte mycket till ork att "parta". Men Liisa åkte dit med kompisar. Alltid kul att åka hayride i skogen full med zombies och annat läskigt.

Just nu puttrar en riktig höstlig soppa i crockpotten. Den får puttra på några timmar till. Sammanlagt 8 timmar. Mums. Hoppas jag i alla fall.

Och min Pumpkin Man där borta i Svedala har invigt sina nya halloweenkläder som jag hade med mig sist. Kan man bli sötare?






Inte lika söt kanske men däremot läskigare. Liisa på fredagkvällen

Så här ser det ut när jag går till kontoret i Dallas.

Mitt hotellrum var sååååå läckert. Kala betongväggar. Undrar om det var billigare då de sparat på både spånskivor, färg, tapeter och golv...?




Och så här glad (och sliten) var jag när jag äntligen fick sätta mig i planet. Vem fotar sig själv på planet förresten? Jo jag!

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Herreminje, jag glömde rent av att vara sympati-arg med dig för att the crew inte var på plats, när jag fick se den allra sötaste söta lilla Halloweenklädda killen liggandes där på sängen och charma alla tanter i världen. Vilket charmtroll! Så himla gullig! Liisa får ursäkta, hon är bara för läskig, haha, i jämförelse. Men det tar säkert moster Liisa med jämnmod.
Du ser ju hur bra ut som helst du slitna varelse där du sitter i flyget. :)
Ha det bäst Taina!

Humlan sa...

Usch och Fy för att bara sitta och vänta på besked och sedan få veta att det är inställt! Men du såg glad och inte alls så sliten ut när du äntligen är på väg hem.

En som bara är hur gullig som helst är lilla Halloweenkillen. Men jag tycker att händerna ser lite grann ut som på en rappare (tycker hon som inte kan, ser eller lyssnar speciellt på sånt), kanske en framtida karriär? Eller är det bara den här tanten som har fördomar? ;-)

Betong är verkligen inte min favorit, men jag antar att ditt rum är inrett att någon inredare som håller reda på hur det ska se ut enligt det senast. Själv funderar jag mycket på inredning av bl.a. kök och badrum just nu, men jag lovar dig att det inte kommer att bli betong eller marmor.

Min blogg ja, den ligger verkligen i dvala och jag vet fortfarande inte om jag ska väcka den till liv eller inte. Den var ju mest lite bilder och babbel, så den tillför väl inte så mycket till bloggvärlden.

Hoppas du haft en skön helg och är pigg och utvilad nu!

Annika sa...

Jadu, nog strular det ofta med flyget. P är ju ute och far och flänger en del också. OCH jag tycker nästan det ofelbart blir strul i form av förening, besättning som ska bytas etc.
FFA om han flyger via Atlanta, verkar det som.
GAAH!
Inte kul.
Tycker synd om dig då det händer. OCH såklart om P ;-P
Inte kul.
NÄÄÄ vad söt han är där han ligger i sin allra första Halloweenutstyrsel. URGULLIGT!!

Liisa, helt rätt att var läskig.
Så ska det vara.

Tycker rummet ser trevligt ut, och du är skitsnygg. SOM alltid.

Kramar från mig

Malin sa...

Så fin han är den lille mannen!

Taina sa...

Pettas
Vet du vad, när jag känner mig lite nere eller förbannad ja då tar jag fram bilder på Maximilian. Gissa om jag blir alldeles varm av lycka! Allt annat blir småsaker liksom.

Liisa är i den åldern att det ska vara läskigt. Tror hon var "gulligt" klädd för typ 10 år sedan. Hahahaha!

Humlan
Inte så kul på flygplatser idag jämfört med 15 år sedan. Tyvärr. Men men, det går ju oftast ingen nöd på mig. Företaget ser ju till att jag har en säng och tak över huvudet så jag ska egentligen inte klaga.

Halloweenkillen är väl för söt! Ja en liten rappare kanske? Vem vet.

Såg att du varit mindre aktiv på din blogg men så är det ju. Ibland får vi ryck. Själv är jag ju inte så jämn jag heller och det beror oftast på jobb och prioriterar ledig tid med annat.

Nu är jag utvilad men drar iväg snart igen.

Taina sa...

Annika
Ja, P vet säkert vad jag snackar om. Vissa stora hubs i som drabbas av oväder så som Dallas ska man nog räkna med "issues". Det ÄR drygt men jag ska egentligen inte klaga då företaget är snabba på att fixa det fortast möjligt. Det finns ju de som måste ställa sig i en miljonlång kö för att höra vad som finns tillgängligt. Jag slår en signal och sätter mig oftast i en Uber och drar till ett hotell.

Men visst ÄR han söt. Har dessutom köpt honom en liten gullig drakdräkt ifall han ska Trick-och-treata idag, hahahahaha!

Ja det här hotellet ÄR så himla läckert. Gillar stilen.

Kramar!

Malin
Tack, visst är han och snart ska jag få träffa honom igen!!!!