fredag 19 augusti 2016

Nedräkningen har börjat

Nej, jag vill inte åka hem! Det är samma visa varje år. När vi väl kommer till sista dagen så känner vi att "lite till" skulle vara bra. Men allt har ett slut, så även denna underbara semestervecka. Nu ska jag inte hänga läpp. Vi har hela dagen på oss idag och imorgon bär det iväg hemåt. Typ 5-6 timmar i bil. Jag vet, en evighet. Nå ja, det tar vi sen, nu är nu och jag ska NJUTA av den sista dagen. Vi ska träna, äta gott, bada, sola, åka båt och titta på ett till hus. Japp, vi såg ett igår och det såg för jävligt ut!

Som jag nämnt tidigare, så har vi kommit upp hit 6 år och vi bara älskar det här stället. Har blivit smått sugna på att skaffa ett eget. Jag vet, det är långt hit. Men det är det till månen också.

I alla fall så såg vi ett hus till salu och bestämde en tid med en mäklare. Tomten var det inget fel på, men själva huset var bara att riva ned. Ägarna hade haft det i 31 år och tummen måste ha suttit mitt i handen eller så saknade de tummar helt. Det luktade illa så jag var tvungen att gå ut. Nä, ingenting för oss.

Idag ska vi titta på ett till objekt. Spännande.

Till och med Dino njuter av att ligga, slappa och läsa?

En lugn stund mellan bad och "tubing"

Vårt "badkar"

Igår blev det en riktigt varm dag. Vädergubbarna hade fel. Igen.


Här ligger vi gärna och slappar mot kvällen.

Det vankas middag och Liisa står oftast för dukningen





Ljuset ÄR magiskt






Fina Liisa


1 kommentar:

StrandMamman sa...

Underbart!! Tummen upp för ert strandliv, och hoppas ni hittar en bra stuga åt er där!!