lördag 6 augusti 2016

Färggrannt minsann

En färgchock blev det igår. Positiv sådan. En skräckblandad Taina som trodde hon skulle behöva gå all in! Allt från klädsel, bindis och bhangra dans. Nu blev det ju inte så farligt, som tur var.

Vi var alltså bjudna till ett pakistanskt bröllop, som de har i tre dagar. Olika ceremonier för de olika dagarna. Vi valde att gå på en av dagarna, dvs Hennapartyt. Varför? Jo för att det var dans och en mer "avslappnad" tillställning.

En av min anställdas döttrar gifte sig. En kvinna som jag först trodde var en docka. Hon är SÅ vacker! Vi blev så glada över inbjudan och ville inte missa det för allt smör i Småland.

Under kvällen försökte jag ta bilder, men min kamera ville inte samarbeta med mig ALLS! Dessutom hände det ju någonting hela tiden. Så många upplevelser och intryck. Och så dessa färger. Överallt. Jag fick ett sms innan tillställningen att färgtemat var "orange, yellow and hot pink". Ja men hallå, det har jag ju alltid på mig. Eller inte. Drog till JC Penny där jag hittade en top i just de färgerna för 16 dollar! Det ni! Och en bindi stal jag av Liisa som en gång trodde hon hade indiskt ursprung eller nåt.

Liisa följde inte med. Hon är med sina kompisar och campar och bor i tält och äter troligtvis smores till frukost, lunch och middag.

Trots "dum kamera" (eller en sopig fotograf) så lägger jag ut bilder här.

Det bjöds på bhangra dans. Som jag avstod från här i alla fall.



Brudgummens syster har visst tappat nåt från håret.

Ja men är hon inte vacker så säg? Bruden Irsa.


Bruden i samtal med sin far

Jag och min toppenanställde, brudens far.

Det togs en hel del bilder. Typ tusen och brudparet fick sitta en hel del i början för att bli fotograferade.

Brudens kusiner, finklädda i sina traditionella "kostymer". Eller vad det nu heter.


Jag fick äran att sitta bredvid den här killen, Quang.

Något händer visst. Jag totalt borta...

Brudparet är visst under blomhatten/kransen.



Här "matas" brudparet. Kolla godsakerna på golvet. Alla plockar något från faten och matar bruden och brudparet med sina bara händer. Hoppas alla tvättat sina händer...

Flickan ville att pappan skulle dansa på blombladen.

Mera bhangra dans

Bruden och hennes syster, som var lika vacker hon.

Brudnäbbar och best men visade sina danstalanger.
Tack Paulo och Irsa för att vi fick vara med på ert bröllop


Vilken kväll. Efter en stund lade jag ifrån mig kameran och slöt mig till bhangra dansarna och svängde på mina lurviga jag med!

Nä men vi kör väl "före" bilden också! Håll i hatten gott folk!


1 kommentar:

Unknown sa...

Det var minsann en bildkavalkad som heter duga, härligt! Vilken fest ni fått vara med på igen, så annorlunda det måste ha varit :)
Jo, bruden ser verkligen ut som en docka. Vilka kläder och "kostymer" människor har, wow! Och vilken top du hittat i alla matchande färger :)
Hälsningar från ett regnigt Malax, Kramar till er alla <3