söndag 2 augusti 2015

Thousand Islands - sista delen

Hem, ljuva hem. Ja vi är hemma och det är inte så dumt det heller. Borta bra, men hemma bäst. Visst kan jag tänka mig ha en längre semester nu när jag precis kommit in i lunken. Men det är bara att ta vara på de laddade batterierna och se tillbaka på en skön och lyckad semester.

Färden hem på 5 timmar igår gick bra. Väl hemma fick Liisa bråttom att säga hej till sin kompis och sedan packa om till en mindre övernattningsväska. Hon skulle på slumber party! Själva drog vi ut på middag med Bob och Darlene.

Sista dagen/kvällen i Thousand Islands blev ytterligare en dag med sol, bad, båt och allmänt häng. Ja just ja, jag sprang ju också. Så totalt fick jag ihop 4 pass under veckan och för att vara sjuk i början av resan, så är jag nöjd. Sista passet lyckades jag dessutom rädda en liten harunge från att bli påkörd genom att lyfta upp den och lägga tillbaka den i gräset. Lekte lite polis där jag stod och vevade med mina armar för att få stopp på bilarna. De tänkte nog "tokiga turist", men det struntade jag i!

Nu kör vi de sista bilderna (jag lovar) från Thousand Islands, plus en från Simpan.

Vi spelade Golf Toss och jag förlorade Big Time!

Liisa härmar Donald Trump (kolla "luggen).



Det här kan jag inte få nog av!

Hejdå huset. Hoppas vi ses nästa år.

Dags för sista tubing på den här resan.

Dinos älsklingsplats

Sista kvällens solnedgång


Hemma och med våra fina vänner
Imorgon kör vi igång igen. Jobb för Jonas och mig och Liisa på läger. Augusti och kring 30 grader. Nice!

2 kommentarer:

Channal sa...

Hej Tania! Underbara bilder! Vilket paradis. Visst kan det påminna om Skandinavien. Har en dröm att få komma till den amerikanska östkusten... älskar stilen och miljöerna!

Visst är det så... borta bra men hemma bäst. Kram Anna

Desiree sa...

Verkligen lacker bild dar Liisa kastar haret bakat och vattnet far rakt upp. En harlig och skon semester. Fina bilder. Tycker du jobbade starkt med joggandet och att mota bort forkylningen. 4 lopturer ar inte illa.
Ha det got hemma. Har har vi ocksa runt 30 idag. Lagom och skont.
Kramar!