måndag 17 augusti 2015

Och så en till "Heat Wave"

Nu gassar det bra ska ni veta. Hett är bara förnamnet. Så lägger vi på den där tunga yllefilten över det hela. Den där som är blöt. Varmt, fuktigt och vindstilla. Precis så känns det.

Prisa klimatanläggningarna! Halleluja!

Hjärnan är inte riktigt med. Den ligger och skvalpar så lätt och fritt i vanliga fall, men nu. Nu är den klara och lätta vätskan utbytt mot sirap. Jag vrider på huvudet. Försöker registrera vad jag ser, men det tar typ 30 minuter innan jag fattar något.

Helgen kom och gick. Det var träning, middag med vänner, sleepover för Liisa (hos oss) och så floden såklart. Förresten, jag har lagd in gurka för första gången! Jag har ju ett trädgårdsland, som ser ut som något helt annat än ett trädgårdsland, men det växer gurkor i det så det knakar. Gurkor överallt.

Just ja! Liisa hade ju en teaterföreställning igen. Det var ingen större produktion så här på sommaren, men ändå, hon ville vara med. Det var Monster Hunters och hon spelade rollen som Pip. Kul!

I veckan har jag ett tufft uppdrag. Gillar't inte! Men så är det ibland i arbetslivet. Förändringar.

Liisa as Pip in Monster Hunters


Mina gurkor!

Från det där "trädgårdslandet"

Vår köksingång.

Övervuxen rabatt. Typ.



Här är vårt extrarum på sommaren

Connecticut River


Far och dotter

STOR small mouth bass!

Lycklige fiskaren



Okidoki. Ha det!

2 kommentarer:

Desiree sa...

Jag ar sa imponerad over er tradgard Taina. Den ar sa snygg och valskott. Vilka fina gurkor. Kul att prova att lagga in. Du far beratta om hur goda de blev nar du provat dem. Grattis till firren som Jonas fiskade. Det var ingen liten firre. Skont att ni har bade floden och AC nar hettan och fukten slar till.
Kram!

HeLena sa...

Håller med ovan! vilken finfin trädgård! övervuxen ha! du skulle se min rabatt, den är övervuxen! Ska fota och blogga om den framöver (när datorn vill samarbeta).
Vilken bjässe till fisk, är den god?
Inlagd gurka, så himla gott! Ättiks eller salt?

Förstår din tanke om sirapshjärna, inte så roligt. Nu har vi haft hyfsat väder i tre veckor här men kylan och regnet innan... då funkar inte hjärnan heller. Den fryser! isblock! ;).

Vi har också förändringar på jobbet, måste inte nödvändigtvis vara av ondo men just nu känns det mer än j...ligt!

Ha en skön helg!
Kram!