lördag 29 augusti 2015

Skolstart

Ytterligare en tung vecka. Att balansera mellan hönsmamma åt sina anställda och "business woman" är inte alltid så lätt. Det svider i mitt hjärta fortfarande och veckan har bestått av fler förändringar på både gott och ont. Men nu tar vi nya tag och blickar framåt!

Just ja. Veckan som varit har ju inneburit skolstart! Liisa började sitt sista år på Elementary school. Helt otroligt att nästa år blir det Middle school! Vår lilla tjej, Minstingen, som börjar bli så stor. STOPPA TIDEN!

I år var det lite speciellt. För i år skulle hon få raka sin ben! Det ni, det var en stor grej för Liisa. Hon höll på i timmar, precis som om hon skulle ha rakat en hel ryamatta. Det hördes nynnande och fnitter när hon var i badrummet med sin nya rakhyvel. Tror hon använde upp en hel flaska raklödder. Japp, vi är den håriga familjen. Bra att ha när det är vinter. Extra päls.

Till skolstarten ska det inhandlas diverse skolmateriel. Du får en lista och sedan är det bara att ge sig iväg (eller handla online). Som tur var så var listan inte så himmelens lång i år. Grannen var inte lika glad. Hon har fyra barn och hennes lista var typ en mil lång. Hon misstänkte också att en del materiel går till dem som "glömt" att handla.

Helgen blir varm. Liisa ska iväg till en kompis och hänga i deras pool. Ikväll kommer tvillingarna på sleepover. Jonas jobbar, jag har tränat och nu blir det trädgårdsarbete.

Vår Minsting har blivit stor!

And off she goes
Hon har inte varit helt på latsidan i sommar.

Middag ute med en av Liisas bästa vänner, Olivia.

Olivia har aldrig ätit med pinnar tidigare...

Det har den här damen gjort. Ätit med pinnar alltså.

Kul kväll i Bloomfield. Om Jonas pekar på månen eller bara fjantar sig, har jag ingen aning om.

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Kram till dig Taina! Förstår att det måste vara jobbigt med sådana perioder i jobbet, men någon ska ju göra det också och jag kan tänka mig få som skulle göra det bättre (om det nu kan uttryckas så...) än du!
Stora Liisa! Tänk! När vi lärde känna dig var hon 6 år och gick i kindergarten! ofattbart!!! :-)
Här börjar skolorna inte förrän dagen efter labor day vilket ju ligger jättesent i år så vi har nu en vecka semester framför oss. SÅ SKÖNT!!!!
Och först när jag såg bilden på Jonas och tjejerna tänkte jag "varför i all sin dar har han en soppåse o handen!" men när jag tittade efter insåg jag att det nog är mat som de tog med hem va? :-)
KRAM!!!!

Taina sa...

Anna,
Hahahahaha soppåse! Ja, det ser faktiskt ut som det, men du har rätt, det var en doggy bag.

De här två senaste veckorna har varit en riktig berg- och dalbana känslomässigt. Helt slut mentalt vissa dagar. Men tack för din fina kommentar. Jag försöker verkligen tänka på hur det läggs fram så att de inte bara ser en mörk tunnel framför sig.

Men du, vad skönt med lite semester för er. Läste just att M tar 10 dagar. Wohoooo!

Kram kram!

Desiree sa...

Wow det gar verkligen snabbt. Lilla Liisa haller pa att bli stora Liisa. Hon och Olivia verkar verkligen vara toppen kompisar. Liisa verkar ju vara en social tjej som har manga kompisar men har forstatt att Olivia verkar vara en av bastisarna. Kram till dig, inte latt med alla olika roller man ska ha overall.