söndag 16 december 2012

Svedala

Nu blir det lite tystare an vanligt har. Befinner mig i Svedala och skall forhoppningsvis vara tillbaka i CT pa torsdag om allt gar val.

Sa fort jag landat och slangt in vaskan drog jag ut pa stan har i Goteborg. Inte sa vinterlikt langre eftersom det regnade och den tidigare sa vita snon hade nu forvandlats till en enda gra sorja!

Mitt mal med promenaden var att fa i mig nagot att ata for jag hade inte atit nagot sedan igar eftersom flygplansmaten pa United var ju ett skamt! Sa det fick bli riktig svensk husmanskost, dvs en kebabrulle! Sa himla gott! Toppade det hela med choklad. Fazer saklart! Man ar val patriot!

Matt i magen, trott som ett as och en sang sa kunde det inte bli nagot annat an en dackad Taina. Jag sov i 5 timmar! Smart. Nu ar klockan snart ett pa natten...bra planerat.


Ser ni hur jag "tonarsposerar"?
 Nu ska jag forsoka lasa och sova nagon timme till. Forhoppningsvis. Kram o godnatt!

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Kebabrulle va ;) Finfint. Jag avrundade med en varmkorv från Pressbyrån innan jag gick genom tullen. Ångrar att jag inte åt två ;)

Hoppas Fru Olsson har någon bra lektyr att läsa. Jag har just börjat på 50 shades of dark. Bra flygplans- och hotelläsning :-)

Ta en kanelbulle åt mig!

Kramkram

kalaslotta i usa sa...

Haha Taina, trodde du var reseproffs! Sova i 5 timmar...

Kebabrulle...åh den i Hötorgshallen är gryyyym, den ska jag äta i sommar!

Njut av Sverige!

KRAMEN

Desiree sa...

Bara en snabb visit i Svedala denna gången. Knappt värt att ställa om tiden men hoppas du fått lite sömn så att du orkar med jobb och möten. Tyvärr verkar vädret inte så lovande just nu. Blir nog kallare precis när du sticker igen.
Kramar!

Annika sa...

HAHA, kebabrulle är ju himla gott!
Så jag fattar att du klämde en sådan det första du gjorde.
Hoppas att det blir en bra snabbis därhemma.
TRIST med tövädret. Blä.
KRAMAR!!

Anonym sa...

Älskar kebabrulle och du har ju så rätt: mer svensk husman blir det nog inte 2012. Skulle vara Langos isf, som alla "måste" äta så fort det är marknad i stan =). Här nere finns det riktigt goda kebaber, med egenslagen vitlöksaioli i, mums! Hoppas allt går bra med din tripp och att du kommer hem ordentligt till jul =) Kram Mimmi

Anonym sa...

Hеya i аm foг the ρrimary
time hеге. I сame acгоss this board and I fіnd It truly useful
& it helpeԁ mе out a lot. I'm hoping to provide one thing back and aid others such as you aided me.

Here is my web page sauna massage
My webpage :: massage parlours

Malin sa...

God Jul!