söndag 2 december 2012

Samma visa i år igen

Då är vi där igen. Plötsligt slår du upp dina blå och inser att; "Shit, jag har inte fixat julkorten än!". Har dessutom fått en del julkort redan. Ni vet de där som hunnit vara till fotografen och före det hunnit vara hos frissan och sedan köpt nya kläder och tagit de mest bedårande familjebilderna eller bilder på barnen framför brasan iklädda rena och matchande kläder. Gaaaaaaaah! VARFÖR slår det alltid ned som en blixt från klar himmel i Fru Olssons huvud?

Jag tittade på Dino igår och insåg att han inte fått sin årliga "julkostym", dvs klippt och nyfriserad, så som han brukar till jul. Såg en alldeles för rufsig hund med en päls som går till världshistorien. Blev lättad när jag såg att Liisa hade rent hår i alla fall. Kläderna? Nja, de var väl inte så där juliga precis, men what the heck, tänkte jag och slängde hund och unge på fårskinnsullen. Framför brasan såklart. Hm, det saknades något och jag rotade bland julsaker och fiskade upp ett tema för i år. Renar! Japp, så clever du ÄR Taina. Tänkte jag då. Förra året var det "tomte tema". Sinnrikt, jag vet.

Sedan är det där här med att fotografera. DET är inte det lättaste med dessa två objekt. Vilket väljer jag i år då? Suck.

En verkar inte vara så inspirerad...

Tycker både ser ut att lida av Quasimodo-effekten

Snälla! Ni kan väl i alla fall FÖRSÖKA!!!

Liisa gör sitt bästa och plötsligt ser jag en vit lapp på hennes renhorn. Suck.

Lägg dig Liisa och gosa med Dino!

Det börjar visst klia!

Nu måste vi ju fixa till mössan.

Snälla Matte, kan du lägga av!

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Underbart!!! Hela bildserien. Med lapp och allt.

Och ja, visst kommer jag!!! Ska ta mig i kragen och kolla förslag. Jag mailar!

Kramkram och glad advent på er härliga Olssons!

Desiree sa...

Ha ha kan inte låta bli att gapskratta. Dessa är ju helt perfekta julkort. På första bilden ser ju Dino lite lagom uttråkad ut och sedan blir det ju bara värre och värre. Han ser verkligen ut som han tycker att du kan dra något gammalt över dig och ge dig. Helt underbara kort.
Men skämt å sido har du redan börjat få julkort? Det verkar lite hysteriskt att redan ha skicka sina julkort till första december. Jag började tänka tanken julkort igår och kände att jag var ute i god tid som ens tänkt tanken. Jag köpte faktiskt några kort också igår men skicka iväg dem lär jag inte hinna med förräns tidigast mitten på december. Du har iallafall julkorten fixade för året med dessa oslagbara motiv. Ingen kan låta bli att dra på smilbanden åt dessa.
Kram!

Malin sa...

Underbara hund (och unge). Du borde trycka upp dem som en serie och skicka! :)

Annika sa...

Underbara julkort, Taina!!
Gillar dem! tror du kan skicka ut hela bildserien på julkort.
HAHA!
jag har haft tre julkorts-gig iår. Alltså, jag jar plåtat tre familjer för deras julkort.
Själv har jag inte fått ändan ur vagnen med egen familj.
Så där är det. DET måste jag göra NU innan fredag!
SÅ att jag hinner beställa bilden via My Publisher!
Kramar!!

StrandMamman sa...

Hahahaa!! Härligt!! Tycker också att du ska göra en serie :)

Peter sa...

Så himla roliga bilder, jag skrattade högt! Den hunden verkar verkligen se fram mot julen...

Anonym sa...

hahahahaha, jag fullkomligt älskar dessa bilder! Så mycket mysigare än alla perfekta familjer uppradade i nya kläder och nyblekta tänder (japp, fördomsfull så det förslår!). Om jag får tillstånd att låna dessa bilder och får din adress skulle jag gärna vilja leka med dem lite?? (endast för användning till er såklart!) Kram Mimmi