lördag 19 november 2011

Hem, ljuva hem

Jahapp, då är jag hemma och kom faktiskt hem i skaplig tid igår kväll. Planet var endast 20 minuter försenat. Inte illa pinkat US Airways OCH från Philly dessutom! Det tar sig.

Kom hem till en ljuvlig middag, lagad av Jonas (stolt som en tupp), en sprallig unge och en knasig hund. Det var bara att slänga av sig jackan, behålla de högklackade på och trava in för att sedan få ett glas vitt upphällt i ett glas. Kände mig fortfarande så där lyxig och glammig. Jag brukar annars inte trava med skor på inne i huset. Men jag var väl inne i mitt glammiga flow just då. Inte för att kursen var glammig utan vad jag menar är att när jag är ute och reser så har jag bara mig själv att tänka på. Ingen tvätt, matlagning, städning, hundar-som-ska-ut-och-kissa, ungar osv. Bara jag. Ett riktigt ego. Det har ni ju sett i mina inlägg, där jag tagit mig tiden och fotat mig själv! Hur självcentrerad är man inte då?

I alla fall, middagen supergod och en hel familj igen. Ja inte riktigt hel. Det blir den i jul när Bella och Albert kommer!!! Nedräkningen har börjat.

Sista dagen på utbildningen gick bra, den med, men visst märktes det att vi började bli lite mosiga i huvudet av allt nytt vi lärt oss. Många skratt igen. Kontoret i Landsdale, PA, hade dessutom Thanksgiving Lunch för de anställda och eftersom vi var där så fick vi givetvis vara med på ett hörn och smaka på kalkonen och "stuffingen" och tranbärsgelén. Till efterrätt var det pumpkin pie. Mums!

Some pics:

"Mitt" team, eller delar av det. Underbart gäng!

Upptagna män. Alltid.

Även kvinnorna var upptagna, men M hinner med ett leende mitt i ett telefonsamtal.

Vår utbildare "Shell" som amrisarna säger.

En bild på yrvädret D!

Så här såg det ut på tallriken under Thanksgiving lunchen.

Och en sista bild på den självcentrerade Taina som får annat att tänka på nu när hon är hemma.

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Jamen det är ju skönt att vara ego ibland! Så är det topp att komma hem till allt också. Blir en gladare Lotta om jag får egentid också.


Glad att ni har det varmt och gott hemma i huset!!!!


Kramar och njut helgen!

Desiree sa...

Skönt att du är hemma och underbart att få komma hem till ett dukat bord och en god middag. :-)
Det var en fin bild på dig. Du ser så glad ut. :-)
Kram! Let the weekend begin!

Katarina sa...

Skönt att vara tillbaka där hemma och fortsätta njutandet,, alla behöver egen tid, kalla det inte ego tid,,, du är väl värd den! Kram

olgakatt sa...

Skönt att resa bort, ännu skönare att komma hem! Välkommen!

Camilla sa...

Skönt att bara vara ego för ett tag innan det är dags att tänka på familjen. Det måste vara skönt med lite avbrott ibland:)
Kram

Taina sa...

Lotta
STORT ego var jag hela veckan, hahahaha! Och det är skönt ibland. Men så ljuvligt att komma hem till vardagen sen. Och visst var huset varmt!

Kram kram

Desiree
Tack snälla du. Jag var verkligen glad denna vecka. Det var så många roliga människor där och vi hade kul. Att komma hem till ett dukat bord gör ju en ännu gladare!!! Skönt med helg och bara få vara...

KRAM

Katarina
Vi är nog värda egentid lite då och då. Ger mer tid att reflektera för annars går allt i 180 känns det som.

Kram

olgakatt
AMEN! Visst är det så!

Camilla
Det är det verkligen. Avbrott från vardagen är nyttigt. Jag älskar min vardag men lite krydda på den ibland gör den ännu mer härlig!

Kram