måndag 14 november 2011

Flykten från Alfred

Idag ska jag till Landsdale, Pennsylvania. Ska faktiskt på kurs! Himmelens roligt måste jag säga även om jag har mina misstankar om att det är en tuff utbildning i form av mycket arbete. Inte mycket tid till att sitta bakåtlutad och lyssna med ett halvt öra och susa iväg i tankarna. Öronen skall spetsas och hjärnan skall snurra. Förhoppningsvis i takt med vad som kommer in. Men innan jag drar vill jag bara visa lite bilder från vår utflykt till Plymouth. MA, dit vi alltså drog i tre dagar mitt under strömavbrottet. Jag hade överlåtit jakt på ett boende åt Jonas. Jag vet, det brukar inte bli de bästa stugorna eftersom han ser först om det finns något vattendrag i närheten och sedan får boendet komma i andra hand. Men den här gången hade han faktiskt lyckats! Ett litet hus strax utanför Plymouth, MA. En stuga vid Big Sandy Pond. Ja ni ser ju, vatten i närheten. Men där fanns allt vi behövde och framförallt VÄRME! Så här såg det ut:

Stugan i Plymouth, MA
















Chatham, Cape Cod:






Boston MA:





That's all folks! Nu drar jag, hepp!

8 kommentarer:

Desiree sa...

Wow så vackert! Jag blir alldeles tagen av dina fina bilder Taina. Dit känner jag på en gång att jag mycket väl skulle kunna tänka mig att åka på semester. Vilken solnedgång!!! Vilken vacker tidigt morgon också med lätt dimma över sjön, så vackert och häftigt. Ja det var allt en liten pärla till ställe Jonas hittat denna gången. Så rätt att sticka iväg ett tag. Det var precis det ni behövde. Hoppas att ni fått undan det mesta av alla grenar och annat skräp som stormen drog med sig vid detta laget.
Kram!

alegni sa...

solnedgångsbilden kunde vara tagen i good old suomi. kanske därför som så många finnar bosatte sig just i ma. två av mina farbröder bland annat!
boston är en favorit, och i plymouth har jag också varit!
hoppas kursen är givande!
kram

Saltistjejen sa...

Så UUUNDERBART Taina! Verkligen!!!! Vilket ställe! :-)
Fantastisk miljö. Haha, jag skrattar när jag tänker på Jonas tidigare val av semesterhus och där ni då knappt haft el.... ;-) Men i detta fallet var det ju bra att han inte körde DEN linjen moahahaaaa! Den hade ni ju hemma då.
Usch, jag skrattar även om jag förstår att ni ahde det supertufft utan ström, men såhär i efterhand är det faktiskt lite kul och ni var med om ett enormt äventyr och "fick" denna helgen också. ;-) Hoppas du förstår.
Ha de nu super på din kurs!!!!!
KRAAAM!

Loppan flyttar västerut... sa...

Men vad lyckat val! Superfint och mysigt på alla sätt.
Om ett par år eller så, då kommer ni kunna skratta åt detta äventyr.
Ha det så kul o bra på kursen!
Kram

Grekland nu sa...

Vilket ställe! Där hade jag gärna tillbringat nån vecka - och bra väder fick ni också! Kan tänka mej hur lyxigt det kändes i jämförelse med ett kallt och mörkt hus därhemma.

Charlie sa ... sa...

SÅ där skulle man ju ha det!!!

Vad skönt att ni kom er iväg. Boston är en pärla. Måste dit snart.

Tycker dina bilder är proffspics!

Kramkram

Annika sa...

Vad härligt. Det blev en bra flykt, det där. Finfin stuga hyrde Jonas också!
Och ja, jag förstår att ni prisade värmen väldeliga!!
Kram!

Anna, Fair and True sa...

Såg jättefint och mysigt ut! Vi var också till Chatham när vi var till Cape Cod, och till Plymouth Plantation men inte själva Plymouth om jag minns rätt. Vad skönt att ni kunde åka dit några dagar iaf!