fredag 8 maj 2020

2 veckor F COVID-19

Ni minns väl att vi fått en ny tideräkning? Glöm Kristi födelse. Noll börjar vid COVID-19's utbrott. Och den lär de ju tvista om ett tag, dvs när startade det lilla jäkla viruset härja egentligen och än mer, när föddes fanskapet! Jag har i alla fall bestämt att det kom in i mitt liv i mitten av mars. Typ. Då blev det liksom allvar. Så rubriken syftar på 2 veckor F (före) COVID-19's "födelse".

Var befann jag mig då om inte i Svedala för att närvara vid barnbarnets dop! Vilken jäkla tur att jag hann med det och att jag fick inte bara träffa honom utan även Isabella och Albert såklart.

Men innan jag visar några bilder från dopet så tänkte jag berätta lite om Isabella och Viktor, Maximilians pappa och hur de träffades. Det är nämligen så här att Victors mamma, Ing-Marie, och jag är bästa vänner sedan en lång tid tillbaka. Vi studerade på universitetet ihop. Minns så väl när Isabella föddes och sedan Victor 1,5 månad senare att vi skojade om hur kul det skulle vara om just de två blev ett par, fick barn ihop och vi skulle bli mormor och farmor åt samma barn.

Åren gick och Isabella och Victor träffades och lekte ihop. Senare flyttade ju Isabella med oss till USA och bodde här under high school tiden för att sedan flytta tillbaka till Sverige igen. Hon flyttade in till Ing-Marie och hennes familj. Victor bodde hemma fortfarande. De upptäckte varandra på nytt och PANG så blev de förälskade och blev ett par! Ska också nämna att Ing-Marie är Isabellas gudmor.

Blev det rörigt?

I alla fall så är detta underbart tycker jag! Min bästa väninna och jag är farmor och mormor till lille Maximilian. Lycka!


Här går det vilt till för Maximilian stänkte ned prästen när han plaskade för fullt i dopfunten!

Albert (min son för de miljoner läsare som inte vet) läste en dikt. Han är gudfar till Maximilian


Stolta är vi, Ing-Marie och jag

Finaste familjen



Isabellas bästa väninna Linda är gudmor och Albert gudfar




Det ska börjas i tid

Spännande att sitta i morbrors famn


Isabella och Victors första hus som de de flyttade in i 2 veckor före dopet

4 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Som en av alla miljonenläsare så kände jag till det här från tidigare och det är ju bara för härligt och underbart. Grattis mormor till den allra finaste familjen som du kan ha! Maximilian är så klart den allra finaste av alla allra finaste.
Kram

Christina sa...

Åh vilken tur att du hann med detta före Covid-19 tidsräkningen! Och du fick träffa bägge dina vuxna barn. Jag har ju också mina barn och barnbarn i Sverige och det är så jobbigt att inte veta när vi kan ses igen. Vår dotter med man och två barn skulle kommit i slutet av mars men det blev ju så klart inställt. I september ska vi bli farmor och farfar och jag hoppas så att vi kan åka hem i oktober för att träffa vår nye lille prins! Lille Maximilian är så fin, jag förstår att du saknar honom mycket! Håll dig varm i helgen och ta fram snöskyffeln... Galet!
Kram kram

Humlan sa...

Ibland blir det precis som man planerar eller önskar, hur många föräldrar är det inte som har tänkt "tussa ihop" barnen med sina bästa vänners eller affärspartners barn för att de skulle vara ett "lämpligt parti"? Ni lyckades!
Vilken tur att dopet var innan den nya tideräkningens början så att du kunde vara med.

Min bror fick sitt andra barnbarn i början av veckan, så jag blev alltså gammelfaster igen. Svägerskan och jag har funderat på hur en gammelfaster ser ut, hon ska tydligen vara svartklädd (långa kjolar), ha stram knut, runda glasögon och se sträng ut. Jag har en del att jobba på där ...

Taina sa...

Karin,
Tack snälla du för dina fina och omtänksamma ord. Och jag är så tacksam för att just DU är en av de miljoner läsare jag har.
Glad morsdag!!!

Christina
Eller hur! Jag är så glad att jag hann med denna tripp, verkligen. Hade blivit galen annars. Men åh vad synd att de inte kunde komma och vem vet när vi kan resa igen för att se våra barnbarn. Och du ska bli farmor också! Underbart!!!! Grattis till det och GLAD MORSDAG!!!!

Humlan
JA det gjorde vi!! Vi är så glada för detta och nu har vi ju ännu mera gemensamt tack vare lille Maximilian. Och så himla glad att jag hann se dem och vara närvarande IRL vid dopet.
Du får jobba på din look för att stämma in i gammelfasterstilen. Brukar påminna min faster om detta när hon slackar efter och drar på sig ett par jeans! Det går inte säger jag då åt henne, hahahahaha!
Ha en fin morsdag