torsdag 27 juni 2019

Grattis min son

Kan inte fatta att han redan fyller 33 år! Det rullar inte på utan det susar fram i high speed. Livet alltså.

Albert föddes på Bodens lasarett 1986 eftersom Luleå lasarett hade "sommarstängt". Hur det nu var möjligt? Vi bodde ju i Luleå, Alberts pappa och jag. Då trodde man att förlossningen skulle ske just i Luleå. Men icke. Båda studerade, eller höll på att avsluta studierna på Tekniska Högskolan, som det kallades för då. Idag heter det Luleå Universitet. Bästa universitetet om ni frågar mig.

Albert fick känna på den riktiga kylan när han var drygt ett halvår - för satan i gatan vad kallt det var "där uppe" på vintrarna! Minns att vissa dagar var bara för kalla för att ta ut en bebis.

Idag bor Albert på sydligare breddgrader, nämligen Schweiz och där trivs han som fisken i vattnet. Han har det riktigt bra och ett superjobb. Det bästa med hans jobb är att hans chef är i Boston och det blir några resor över pölen och då passar han ju på att träffa mamsen. Snart är det dags igen och då ska jag få visa honom Paradiset.

Hoppas du får en kanonfin födelsedag, min son. Det är du värd. Älskar dig så.




3 kommentarer:

Susjos sa...

Grattis till stora sonen! Tiden går! Å så är han född i Boden minsann, så det fanns förlossning där "på den tiden". Nu ligger visst sjukhuset mellan Boden och Luleå....!
Ha det gott, och hoppas dina leder är bättre!

Christina sa...

Grattis till Albert! Min son fyllde också just 33 år, men han föddes 1986..... 😂😂🥴
Hoppas du mår lite bättre nu!
Kram från PA

Taina sa...

Susjos
Tackar! Japp, förlossning fanns och det var ju sett som ett ganska stor lasarett "på den tiden". Jag städade på helgerna för att tjäna lite pengar.
Tack för din omtanke ang lederna. Det ska nog lösa sig till slut...Ha det bra du med!

Christina
Hahahahahahahaha! Tror jag dööööör! Rättade till det. Går lite snabbt ibland eller så får jag skylla på lederna. Vänta nu, de påverkar kanske inte hjärnan?

Kram kram