söndag 23 juni 2019

Flänga runt

Då var jag hemma igen efter en jobbresa. IGEN. Flög fram och tillbaka till Sverige och tyvärr så hann jag inte träffa Bella då det var bara jobb och jag behövde vara tillbaka här i veckan eftersom jag har en viktig grej som jag måste gå på. Mer om det vid ett senare tillfälle.

Resan till Sverige var en mardröm, inte bara för att min väska kom bort utan för att jag var så jäkla sjuk. Då menar jag verkligen...SÅ.SJUK. Visste inte hur jag skulle klara av den ena dagen efter den andra. Nätterna vaknade jag sjöblöt i svett. Ibland låg jag bara och skakade och kroppen värkte. Jag kom hem. Helskinnad. Det första jag gjorde var att boka tid hos Fru Doktor. Prover togs till förbannelse för allt möjligt.

Jag haft värk i leder ett bra tag nu och värst är det i mina fingrar. Ett av fingrarna har också börjat krokna! Jag orkar inte få en till diagnos! Räcker det inte med kardiomyopati och Hashimoto? Har sagt det förut, gå inte till doktorn i onödan för de kommer ALLTID att hitta något. Jag sa till min doktor att se nu bara till att värken försvinner för det är allt jag bryr mig om. Vad det nu än kan vara så struntar jag i det. Så trött på att, trots ett hälsosamt leverne, alltid vara den i familjen med "sjukdomar". Jonas röker (pipa), tränar bara sporadiskt och har ett eller två trivselkilon för mycket och är ALDRIG sjuk! Tror ta mig fan att jag ska röka och supa och sluta träna och äta skräpmat...or not.

Imorgon får jag veta en del av resultaten på proverna. Stay tuned.

Annars så pågår trädgårdsarbete här hemma. Älskar't!

Det är dags för "mulching" i år. 




Det är en hel del jobb. I år lägger jag en duk under barken så jag undviker att ogräset kommer upp så lätt.

Ophelia tycker den nya barken känns mjuk och luktar dessutom gott.

Tomatplantorna är på gång!

Jag vet! Det finns platser hos oss som Gud glömde...


Och så har vi "kattskrället" som inte alltid är så hjälpsam...

1 kommentar:

Christina sa...

Vad tråkigt att du inte är pigg.... att ha ont tär verkligen på både kraft och humör. Jag hoppas innerligt att Fru Doktor kan ge dig något litet piller och så vips är värken väck! Annars får du kanske ändå pröva att supa, röka och inte träna... 😜 Skämt å sido, jag håller tummarna för dig!
Kram och krya från PA