måndag 29 maj 2017

Regn - ingen parad

Memorial Day och ingen parad pga regn. Tröööökigt, tycker jag. Inte för att jag tycker att paraden alltid är så kul att glo på, men stämningen är något jag vill uppleva. Och kickoff på sommaren, som just nu känns ganska avlägsen. Kall och regnig. Maj månad har verkligen varit blöt. Nu får det räcka.

En helg med tre lediga dagar är bara så skönt. Senaste tiden har varit minst sagt hektisk och det har funnits ytterst lite tid för reflektion. Har liksom inte haft tid att stanna upp och fundera över vad jag gjort. Eller inte gjort.

Har i farten planerat sommaren och vet inte alltid om det är så bra att planera i racerfart. Det kan lätt bli fel. Men flygbiljetter är beställda, hushyror betalda och läger bokade. Sommaren kommer att susa förbi och vips så är det jul igen! Men exakt vad vi ska göra tar jag vid ett senare tillfälle. Vill bara se till att allt går i lås med planerna. En tjej här hemma, som börjar på L och slutar på a, är väldigt ivrig. Och nervös. Mamman är ännu mer nervös. Får nog köpa mer toapapper.

Hur går det med vårt zoo då? Dino och Ophelia har blivit riktigt bra polare och hon växer så det knakar! Nu 11 veckor och liknar en bobcat.

I veckan var jag alltså till North Carolina är fick min examen i LEAN. Phew, det var nervöst att stå inför en massa folk och presentera mitt projekt eller min sk "case study" och dessutom ge ut min bok! Yes, har skrivit en bok, dock väldigt tunn sådan, men den blev bra och gick åt som smör i solsken.

Annars så har vi firat Bobs födelsedag. Märks att han blivit äldre. Vår fina, fina vän.

Och vet ni vad? Jonas slängde pipan igår, så nu går vi på tårna här hemma ett tag.






Lördagens middag. Whole fish




Inga kommentarer: