söndag 7 maj 2017

Förbaskade flygbolag!

Nej, jag har INTE blivit utslängd ur ett plan, men det är inte långt ifrån. Här sitter jag hemma fortfarande när jag egentligen skulle ha suttit på ett plan till Sverige. Men pga enorma förseningar, fanns det inte en chans i hela världen att jag skulle hinna med anslutande flyg, så jag struntade i att ens kliva på det första flyget och bokade om. Åker idag och kommer således sent till utbildningen jag ska på. Ser inte fram mot att sätta mig ned och försöka vara vaken (och fräsch) så fort jag landar! Grrrr!

Men innan jag ens fick veta om dessa förseningar så skulle jag inte få kliva ombord på Air Canada eftersom jag inte hade eTA! Va fan? Enligt vårt företags researrangör så krävs det inte att jag har ett sånt eftersom jag skulle bara befinna mig i transit i Toronto och dessutom har jag grönt kort. Men det brydde sig inte personalen på flygplatsen om. Panik uppstod och jag fick logga på och ansöka om eTA och det gjorde jag och blev upplyst på hemsidan att det var ett krav trots transit och grönt kort. Som tur var fick jag det godkänt. Tog några minuter, men det ordnade sig till slut. Förutom förseningen...suck. Jag och flyg är ingen bra kombo.

Tog Uber tillbaka hem och sedan till årets Derby party. Så det blev en trevlig kväll i alla fall. Idag gör vi ett nytt försök.

Joanne vet hur man klär sig på Derby party!

Själv struntade jag i hattar. Vin och galet roligt sällskap. Här med Bill.

Inga kommentarer: