fredag 14 april 2017

Hemma igen

Längtar tillbaka till Mont Tremblant. Och ledigheten. Visst är jag fortfarande ledig, men när jag kommer hem så kommer alla "måsten". Det finns alltid något som ska göras hemma. Men nu ska vi inte deppa över det. Vår tripp var illa fall riktigt bra även om vädret inte var med oss hela tiden. Men det åktes skidor varje dag ändå.

Vi passade på att ta en tripp till Ottawa en dag men där tog jag bara EN bild. På choklad. Antagligen var jag så tagen av denna helt underbara stad. Kanadas huvudstad med drygt 900 000 invånare. Så rent, fina gamla byggnader, restauranger överallt, underbar saluhall.

En annan stad vi besökte var Montreal när vi var på väg hemåt. Denna stad är också häftig och större än Ottawa. Kan bara säga att något du måste lära dig där är att kunna fickparkera! Holy shit hur de lyckades knöla in sig i de mest trånga utrymmen. Stod ett tag och bara gapade när jag såg hur de vant rattade och styrde in sina fordon mellan två andra. Själv hade jag nog lyckats knöla sönder , inte bara min bil, utan även andras. Man skulle ju nästan behöva ha ett huvud som en uggla som snurrar typ 180 grader och gångjärn i mitten av bilen. Phew!

Well, nu är vi hemma i Simpan. Dino skall hämtas så snart de öppnar på "Doggie in the Window". Längtar!

Annars blir det lite trädgårdsarbete, påskfirande hos Bob och Darlene, så som sig bör och lite jobb. Plus träning såklart.

Mont Tremblant Summit, mor och dotter



Nästa års skiddräkt?


Bergsmonstret



En regnig morgon, men det hindrade inte oss!

Två dränkta katter, typ

Hejdå Mont Tremblant (från vårt hotellfönster)
Hej Montreal!

Här gympas det i parken



Och så hemma igen...Glad Påsk!



Inga kommentarer: