söndag 9 april 2017

Hej Mont Tremblant, vi är tillbaka!

Det är sju år sedan vi sågs, Mont Tremblant, Quebec Kanada. Det är vårlov och som jag sagt tidigare så blev det inte sand mellan tårna utan snö! Liisa och Jonas fick som de ville och det blev en skidtripp och skulle vi enas så var detta det enda stället jag kunde tänka mig. Här har vi ju varit en gång tidigare och trevligare skidort får man leta efter. Den lilla byn är ju som en liten alp-by, men utan alperna då rå. Nu sjunger skidbackarna på sista versen, men om man är uppe med tuppen, så hinner man få in några härliga åk innan det övergår till någon typ av vattenskidor.

Hotellrummet vi har, är vi så nöjda över. Kanonläge med utsikt över backen och byn. Det är ett sovrum och ett vardagsrum med kök i ett. Hotellet har pool, både ute och inne och det känns mycket märkligt att sitta i en pool och samtidigt kolla på en skidbacke. Blir liksom en kullerbytta i skallen på en.

Ikväll blir det matlagning här "hemma". Annars så äts det ju en hel del ute och det är ju trevligt men blir dyrt i längden. Och sen kan det vara mysigt att gå omkring och "skrota" efter skidåkning och bad i poolen. För där har Liisa och jag hängt idag medan Jonas fick (!) åka och handla. Själv njöt vi i bubbelpoolen, jag med ett glas Prosecco och Liisa med tranbärsjuice.

Hepp!  Nu bildBOMB!

Är det inte fint?





Ute på kvällen och lyssnar på musik
Liisa med trummisen

Livat på "byn"





Utsikt från ett av våra fönster


Utsikt från vårt andra fönster










Inga kommentarer: