onsdag 2 maj 2012

En liten fika måste jag ju hinna med eller?

Det börjar ta sig! Tro't eller ej, men det gör det faktiskt. Trots oöppnade kartonger, förra ägarens fula gardiner fortfarande i fönstret, Jonas fillingar bland mina underkläder och spackelfläckar på väggarna, så börjar det se ut som ett hem. Vårt hem. Om vi ska måla? Njae, inte än. De där spackelfläckarna fick de förra ägarna till eftersom de trodde att vi skulle måla om i alla rum. Det verkar vara ett måste i amerikanska hem att det SKA målas om. Nu får vi se om vi hänger upp tavlor för att täcka fläckarna eller försöker hitta rätt färg och plutta i lite färg. Ja ni hör ju hur inredningstokiga vi är. Not. Det enda rum som jag tog itu med var Liisas rum. Det målade jag helt själv. Kolla hur det såg ut:

Inte någon större ordning och reda, men who cares liksom.Huvudsaken resultatet blev bra.

Nej, det är inte Dinos arsel ni ser på bilden. Trodde ni jag var så klumpig så jag målade hunden också? Hm, det hade i och för sig varit lite coolt kanske?

Japp, ni ser hur duktig jag varit med drop cloth, maskeringstejp som verkligen syns och borttagna kontaktskydd. 

Slutligt resultat ska ni få se i ett senare inlägg. Nu ska jag stoppa i mig något. Att äta alltså! Ikväll blir det Cirque du Soleil Michael Jackson Show - The Immortal World Tour!!!!

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Snygg färg också! och du det ser fint ut och jag tycker det låter utomordentligt bra att täcka spackelfläckarna med tavlor! :-)
Fika på nu!!
Kram!!

Desiree sa...

Ser fint ut Taina. Antar att detta är Liisas rum eftersom det var hon som ville ha lila. Wow vad kul att ni ska på en Cirque du Soleil show. Jag har bara varit på två stycken men tycker att de är helt fantastiska och outstanding på alla sätt. Du kommer säkerligen inte bli besviken. Ha en underbar kväll.
Kram!

Charlie sa ... sa...

Gu vad fint det blir och skönt att ni är hemma hos er nu!!!!

Annika sa...

Det tar sig, sa flickan!
Ser bra ut det där!
Har okså varit på ett par Cirque de Solei. Det är verkligen en otrolig upplevelse!!