måndag 30 april 2012

Säger som Marianne...

Vad ÄR DETTA? Här har jag varit borta (mer än vanligt alltså) och så kommer jag tillbaka och av blogger fattar jag NADA! Just nu är jag trög så det räcker och blir över så jag behöver inte detta med nymodigheter. Jag är inte emot förändringar. Inte alls. Men måste allt ske samtidigt?

Jag säger som Marianne, "Jag mår bra", och har heller inte tid med bloggen på ett tag. NÄ, jag ska INTE ge ut en bok även om det skulle finnas mycket att skriva om. Inte mycket som intresserar er kanske, men material finns det och det ska Gudarna veta!

Flytten har gått bra. Fick en kommentar på facebook om de trodde att vi flyttat redan. Ja, vi har flyttat i en hel månad. Med Jonas resande, och även mitt ibland, så har vi inte haft möjlighet att flytta "bara så där". Men i helgen blev det alltså av. Nu har vi sovit här i två nätter. I en enda röra. Nu förstår jag hur de jordbävningsdrabbade har det...

Så på lördagkväll när 99,9 % var klart satte sig flyttkillarna med en varsin öl (serverad av min kloke man) så insåg jag att de där 0,1 % skulle behöva hämtas dagen efter. SMART DRAG JONAS! Därefter kom fd grannar över med pizza och ännu mer öl. Och fler grannar kom. Det var alltså ett faktum. No more flytt alltså och det var bara att gilla läget i träningsbyxor, skitigt hår och en illaluktande Taina, omsvärmad av ett gäng blomflugor, och inta pizza, vin och öl. OJ så kul allt blev! Nu flyttar vi ju inte så långt från förra stället men grannarna tyckte ändå det var tråkigt. De sa att de hade inte tillåtit oss att flytta till Sverige. GOgrannarna då!

Nä nu ska jag ta itu med att leta kläder så jag slipper gå omkring i trasor, typ skurtrasor. Har ju bara dragit på mig det som dykt upp i tygväg och det är ingen vacker syn kan jag tala om! Få se när jag dyker upp här nästa gång. Bilder? Hahahaha, vet ju inte ens var kamerajäveln finns!

Glada Vappen på er!

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å Taina men det måste kännas sååå härligt ändå! Efter denna överjobbiga månad med flyttflyttflytt heeeeela tiden. För att inte tala om alla veckor och månader som ledde upp till den, med jakt på rätta hsuet, snack med brokers, lawyers etc och så alla andra snubbar också som skulla kolla fläktar, isolering och rör och annat...
NJUT nu trots att du kanske har 0.01% kvar.
Låter som ni får fina grannar även på nya stället förresten! Härligt!
Can't wait to come visit...!!! :-) Midsommarafton kanske? ;-)
KTRAAAM!

Desiree sa...

Vad kul att du ändå har tid att slänga in ett blogginlägg, det gillas. Nu har ni ändå lagt det jobbigaste bakom er med flytten. Nu har ni släpat in alla sakerna i nya huset så ni kommer snart i ordning ska du se. Det är mycket roligare att packa upp jämfört med att packa ner iallafall även om flyttar alltid är vidrigt jobbiga. Låter som ett himla bra ställe ni flyttat till med underbara grannar både gammla och nya grannar antar jag kom över. Hoppas det går bra nu med sista 0.1 %. Som sagt det jobbigaste är över nu ska du se.
Kram!

Annika sa...

Härligt med nytt blogginlägg på dig.
Jag häll påå att flyga i taket när blogger ändrade hela "baksidan".
USCH!!
DET som var så lätt blev så svårt.
Men nu har jag börjat vänja mig!
Skönt!!
NU har ni verkligen gjort det jobbigaste.
Att packa upp är ju rätt kul, även om det är tidskrävande till max.
Hoppas du snart har lust att visa bilder etc.
KRAM!