torsdag 5 april 2012

Hemma!

Kom hem sent igår och tänker nu TA påsklov. Som många andra bloggare redan skrivit om, så firas inte påsk här på det sättet som det görs i Finland och Sverige. Vet inte om de refererar till en annan Jesus här?

I alla fall så är jag så där svintrött och botar det hela med en Vanilla Latte från Starbucks. Snart ska det packas igen och sedan till det nya huset. Nu har vi bestämt oss för att flytta in "på riktigt" sista helgen i april. Vi kommer att göra så mycket som möjligt kommande vecka och sedan drar Jonas igen och denna gång till Argentina. Under den tiden ska jag måla och organisera skåp i nya huset. Flyttkillarna, som ska ta The Big Stuff kommer den 28 april och då ska allt vara skinande rent, otroligt strukturerat och organiserat, så det blir en ljuvlig första natt utan en massa kartonger och skit överallt. Sounds like a good plan?

Nu innan jag drar igång så kan jag berätta om min granne på flyget hem. Där sitter jag bredvid en kille som jag antog var en konstnär av något slag. Det liksom syns på stilen. Hahahaha, precis som om jag skulle veta något om DET! Vilket skämt va? Men i alla fall så började vi prata med varandra. Vi drack lite bubbel och skrattade och berättade om familjer och barn och ja ni vet allt det där. Sedan snackade vi lite film och bland annat Descendants med George Clooney. Jag sa att jag hade sett filmen bara för att George var med. Nu råkade det vara en bra film också, måste jag tillägga. Då säger han att han har träffat honom! Inte bara George, utan även andra celebriteter som Angelina Jolie, Michelle Obama och till slut blev jag lite fundersam och frågade om han inte skulle plocka fram alla sin medaljer så bra som han är som träffat alla dessa kändisar! Det visade sig att denna person heter Marc Hom och är en känd fotograf. Han är från Danmark och bor sedan drygt 20 år i NYC. Där har jag suttit och dragit mina dåliga skämt (bland annat den där att "ta fram dina medaljer nu) och har ju givetvis ingen aning om vem han var. Jag sa till och med att "Du kan väl slå en signal nästa gång du ska träffa George så hänger jag med. Jag kan ju typ hålla i linslocket eller nåt"!! Bra Taina. Mycket bra.

Nu ska jag dra nåt gammalt över mig en stund. Sedan ska jag packa. Och packa. Inga bilder idag. Det får bli imorgon istället. Kvasten är putsad så jag inte får onödigt många stickor mellan benen i år.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilka underbara nyheter ang huset!!! Härligt at ni kommer vara där snart. Om du behöver hjälp med målning och organisation kan ni alltid anlita Konsult Saltis! Jag är inte dyr i drift men kan jobba bra!! :-)
(I mean it!)
Vad kul med ditt flygsällskap. Äsch det var väl bara bra att du var som vanligt! Mycket roligare än smöriga personer som blir impade av kändiskap. Tror jag säkert han också tyckte. Och vem vet, kanske hör han av sig nästa gång han ska plåta Georgie-boy! ;-)
Kraam och välkommen hem igen!!!

anna of sweden sa...

Jag är bara lite avundsjuk på ditt champagnepimplande. Sååå kul att få lite fotograferingstips. För det fick du väl? Du pratade inte bara om George? ;)

Flyg försiktigt.

Och kramelikram!

Charlie sa ... sa...

Men gud så nice att dricka skumpa och ha trevligt på flyget. Och inte kan man kan inte hålla koll på alla New York-fotografer ;)

Härligt att ni är på gång med huset och flyttar in snart. Det kommer bli LOVELY!!

Nu här: godis och ännu mer godis! Ett glas vin också kanske ;)

Kramar!!

Ingmarie sa...

haha. Men hur skulle du veta? På tal om Clooney-kollar just nu på "maktens män".