måndag 9 april 2012

Slavdrivare

Jag har en slavdrivare här hemma! Namnet börjar på J och slutar på onas. Take a wild guess. Om jag firat påsk? Ja så mycket att jag skickade iväg den enda hemmavarande ungen för att skrämma slag på amrisarna genom att klä ut sig till påskkärring. Själv har jag mer eller mindre varit en riktig surkärring. För hur kul det än är med ett eget hus så är det vägen dit som känns som myrmark. Ni vet när man trampar och trampar och du sjunker som en sten. Det värker överallt.

Så här är det. Vi har ju ett par rejäla flyttkillar som ska komma och ta de stora sakerna sista helgen i april. När vi bestämde oss för det åkte Böneräknaren till en gammal arbetskollega och lånade något som liknande ett fordon du kör omkring med på månen eller så. Stort som ett as och jäkligt ful. Den första grannen som fick syn på den frågade om vi sett Hillbilly serien när hon fick syn på den.

Jonas ögon har i alla fall lyst sedan åbäket hamnade på vår uppfart. Vet ni vad jag tror det beror på??? Jo ju mer han (VI) kan flytta över saker, desto mindre för flyttkillarna, som tar betalt per timme. Har jag sagt att han jobbat med ekonomi min man BÖNERÄKNAREN! Ju färre timmar, ju mindre utgifter! Och till DET använder han alltså MIG. Jag har slitit som ett djur och brukar inte klaga i första taget, men jag är väl inte Arnold Schwarzenegger heller. Men snart ser jag väl ut som han. "Bara lite till. Den här lådan och den här byrån och det här bordet och...", det tar ALDRIG SLUT! Som tur var så bjöd grannarna oss på påskmiddag i lördags. Själv var jag så slut så jag knappt kunde knäcka ett ägg.

Den ser lite ensam ut, men snart får den sällskap av en säng och DEN ska jag INTE bära!

Ni kan ju gissa vems rum det här blir. Skulle kunna tänka mig skicka in Böneräknaren hit i ett par månader...

Det börjar fyllas på med lite bord och annat smått och gott.

Vårt Living room med väldigt många fönster. Mycket tyg blir det.

Fortfarande i Living Room. Har ingen aning om var jag ska placera allt. Får knappt tid till att tänka tack vare slavdrivaren.

TV-rummet. JAG VET! Gardinerna ska ned så snart jag får tid.

Liisa har placerat en kaktus i öppningen mellan köket och TV-rummet. Ska nog fråga Böneräknaren om han inte är lite trött och behöver vila lite genom att sätta sig ned. HÄR!

Uterummet börjar ta form och jag har hunnit med att avnjuta en kopp kaffe där faktiskt.

På altan står våra fula plastmöbler som får duga ett tag till.

Önskar jag kunde ta det lugnt som Dino som hittat en favoritplats redan.

Nu ska jag passa på att TA det lugnt innan slavdrivaren kommer hem! Hepp!

10 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Men vad spännande Taina ändå! Även om jag förstår att du sliter. Haha Böneräknaren. Kanske borde du be om en rejäl dricks eller lyft-och-bär-bonus? ;-)
Heja er! Det ser JÄTTEFINT ut tycker jag!!!!
KRAM!

Katarina sa...

Taina, så småningom är detta glömt! Glöm inte bort friskvården :) Några dagars massage med skumpa.. och några dagars passupp..

Att flytta är ett rent skitjobb, än hur man bär och kånkar så finns det liksom lika mycket kvar, här och där.. Jag hoppas snart att ni är ur det gamla huset och får börja njuta av det nya,, det ser trevligt ut.. wow, vilken stor gräsmatta ni har därbakom.. vovven ser ut att trivas.. Kram

Camilla sa...

Flytta är ju grymt tråkigt och jobbigt.
Stackars dig vad han kör med dig! Hoppas nu att du inte drar på dig en skada av allt bärande.
Men kanske borde du unna dig en SPA-dag när ni väl kommit på plats:)

Dino ser ut att redan ha installerat sig helt med ny favvoplats.

Kram

Åsa sa...

Hihi! Du har humor du :) jag har flyttat såååååå många gånger och drt suger verkligen... Men man blir stark av allt som inte dödar. Hur som helst, skippa gardinerna, du har så fina grejjer och fönstrena är så vackra!

Desiree sa...

Ja vad spännande och kul att ni börjat flytta in i huset. Men shit jag vet att flytta är ett STORT och väldigt JOBBIGT jobb. Låter som du ägnat dig helhjärtat åt stryketräning med möbler hela denna påskhelg. Det ser fint ut och jag är säker på att ni snart kommer att ha ett underbart eget hem där ni kommer att trivas ordentligt. Skönt att du i allafall fick njuta av en kopp kaffe där på verandan. Så kommer ni köra flytten nu helt på egen hand?
Kram!

olgakatt sa...

Ojoj, inte utan att jag får rysningar av minnet av vår flytt för 34 år sedan! Men du slipper att klafsa i gyttja och gå på brädspänger in i ett hus som knappt är färdigbyggt och sen själv anlägga trädgård från början, i alla fall. Alltid nåt att glädjas åt i röran!
Lycka till, det blir jättefint!

Annika sa...

JA, att flytta är fanimig ett HÄSTJOBB!!
Men det är så KUL att se små smakprov från ert hus, och det ser verkligen så fint ut.
Kram!

Ingmarie sa...

haha! Din slavdrivare är kusligt lik min. Dvs. jag själv. ;-O Men åh vad det ser härligt och fint ut!

Taina sa...

Saltis
Dricks tänkte jag inte på. Kanske jag ska prova med det? Visst blir det fint när det väl är klart men vägen dit känns konstigt nog lång ändå. Kanske för att jag är lite sliten av allt jobb och resande.

Kram kram

Katarina
Spa och skumpa skulle sitta fint nu men väntar med det tills allt är klart. Så småningom.

Dino tycks ha funnit sin plats och älskar de nya stora ytorna att springa runt på.

Kram

Camilla
Hahahaha, ja OJ vad han kör med mig! Men jag är försiktig när jag bär. Är livrädd för att paja något, typ rygg. Snart ska han ut och resa igen och då blir det lugnare ;)

Kram

Åsa
Visst är det så att man blir stark! Och trots att jag gick igenom en mastodontflytt när vi flyttade hit så känns nog alla flyttar lite jobbiga. Samtidigt är det kul att se förvandlingen när våra saker börjar komma på plats.

Gardinerna som förra ägaren lämnade kvar SKA BORT! Gräsliga!

Taina sa...

Desiree
Nej, nej! Vi ska INTE köra hela flytten själva. De stora och tunga möblerna kommer att bäras av flyttkillar sista helgen i april. Jag vägrar! Dessutom ska Jonas ut och resa snart igen så det finns inte tid heller. Som tur är, hahahaha!

Kram kram

olgakatt
TACK för att du peppade mig på detta sätt. Trädgården är anlagd och några brädor behöver jag heller inte gå på. Pust. DET lät tungt.

Annika
Häst, elefant eller vad det nu kan jämföras med är så sant så sant så! Det går ju åt så mycket TID! Vet knappt hur jag ibland ska få allt att gå ihop.

Smakprov lär det bli mer av så småningom.


Kramar!

ingmarie
Ja du och Jonas skulle nog ha kunnat fixa flytten på EN DAG! hahahaha!

Kram