måndag 27 juli 2015

Thousand Islands - del 1

Är inte detta paradiset, så säg? Vår femte resa hit till vackra Thousand Islands, vid St Lawrence floden, som har sin början i Ontariosjön. Det finns miljoner, eller kanske tusen, öar och det är så vackert så jag gråter. Nästan i alla fall. Breathtaking, typ.

Vi kom hit i lördags och då duggregnade det lite lätt men ändå varmt. 25 grader eller så. Men nu är det strålande sol och temperaturer upp emot 27-28. Precis lagom, om ni frågar mig.

Att hyra hus här (andra året vi hyr samma hus) är bara så lyxigt. Det finns allt! Och så mycket att göra för oss all tre. Eller fyra. Dino är med och han har det stressigt värre, där han springer nere vid bryggan och spanar in alla fiskar. Jonas fiskar, plockar svamp, springer och njuter. Själv har jag inte sprungit en meter då vi kom hit pga halsont. Men det gör inget. Jag kan leva utan det just nu och bara vara. Bada, sitta i trampbåten, åka bassbåt, läsa och som sagt var - bara vara. Det ni är något jag behövde och behöver just nu.

Liisa hon badar, åker badring efter båten, ritar, fiskar, och bara är.

Kolla in så vackert det är:

Så här bor vi här.

Jonas är i extas efter att ha hittat kantareller.


Så här kan man också sitta och inta sin frukost.


En liten hund kom på besök

Det här är livet för Jonas det





Lever man med en fiskefantast, så ser han till att vi alla har ett varsitt spö. Liisas och mitt väntar på att få bli använda.

Här finns ALLT att köpa. Från glass till mask.

Trampbåtstur

Vår lilla stuga

"Kom igen farsan! Dra igång båten då!"

För den uppmärksamme, så har vi inte världens största båt och inte heller världens snabbaste motor. Tillräckligt fort för mig dock.

Folk köper inte bara hus, utan hela öar här! 





Plums!
Nu kaffe, sedan ett dopp och resten av dagen tar vi som den kommer!

1 kommentar:

Desiree sa...

Det dar kallar jag semester. Ser saaaa harligt ut. Det ar ni val varda alla fyra. Huset ser fantastiskt ut. Perfekt lage précis vid vattnet vilket ar lyxigt. Forstar att ni mer an garna atervander dit. Lagom att gora for alla men ocksa total avkoppling. Fortsatt njuta.
KRam!